اعدام ها را در ایران متوقف کنید

وبلاگ نویسان علیه اعدام موج جدید اعدام ها پس از انتخابات را محکوم میکند و جامعه جهانی را به اقدام برای نجات جان زندانیان در ایران فرامیخواند.

پیش شرط هر مذاکره ای با دولت جمهوری اسلامی ایران باید آزادی زندانیان سیاسی و لغو همه احکام اعدام باشد

شمارش اعدام ها

پنجمین گزارش "سازمان حقوق بشر ایران" با ذکر دستکم ۵۸۰ مورد اعدام در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. طبق این گزارش، ۶۰ درصد اعدام‌ها در ملاءعام انجام شده‌اند و در بیش از ۱۵ زندان ایران اعدام‌های اعلام نشده و مخفی صورت گرفته‌اند.

یکی از قدیمی ترین زندانیان سیاسی محکوم به اعدام شد

ارسال شده توسط ,وبلاگ نویسان علیه اعدام | ۱۷:۵۱ | 0 نظرات »









بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، زندانی سیاسی علی صارمی به خاطر شرکت در مراسم نوزدهمین سالگرد قتل عام زندانیان سیاسی سال 1367 دستگیر شده بود به اعدام محکوم شد.
روز سه شنبه 8 دی ماه زندانی سیاسی علی صارمی 62 ساله پس از 28 ماه بازداشت و بلاتکلیفی بدلیل شرکت در مراسم نوزدهمین سالگرد قتل عام زندانیان سیاسی سال 1367 و بعد از چندین بار به تعویق انداختن دادگاه وی توسط صلواتی قاضی فرمایشی ولی فقیه روز گذشته از طریق پیک قوۀ قضائیه حکم اعدام را به او ابلاغ کردند.
زندانی سیاسی علی صارمی در 14 شهریورماه 1386 پس از شرکت در مراسم نوزدهمین سالگرد قتل عام زندانیان سیاسی با یورش مامورین وزارت اطلات به فرماندهی فردی با نام مستعار علوی از سر بازجویان و شکنجه گران بند 209 دستگیر و به سلولهای انفرادی زندان اوین منتقل شد. آقای صارمی بیش از 7 ماه در بند 209 بسر برد. پس از آن او را به بند 350 زندان اوین منتقل کردند . در طی مدتی که دربند 350 بود بارها مورد برخوردهای غیر انسانی شکنجه گر معروم بند 350 بزرگ نیا قرار گرفت و به دستور بازجویان وزارت اطلاعات و توسط بزرگ نیا به سلولهای انفرادی متقل گردید.او همچنین از نارحتیهای متعدد جسمی رنج می برد و نیاز مبرم به عمل جراحی دارد ولی هیچگاه او را مورد درمان قرار ندادند.
زندانی سیاسی علی صارمی علیرغم اینکه هنوز محکومیتی نداشت و بی دلیل به زندان گوهردشت کرج تبعید شد.او چندین بار به شعبۀ 15 دادگاه انقلاب فرا خوانده شد و توسط قاضی فرمایشی ولی فقیه،صلواتی مورد محاکمه قرار گرفت. برخورد صلواتی در حین محاکمه وحشیانه و غیر انسانی بود و همانند یک بازجوی وزارت اطلاعات در صحنه دادگاه رفتار می کرد. بازجویان وزارت اطلاعات علیرغم اینکه بدلیل شرکت در مراسم قتل عام زندانیان سیاسی او را دستگیر کرده بودند علت دستگیری را از پرونده حذف کردند و اتهامات دیگری در پرونده او وارد کردند مانند؛هواداری از سازمان مجاهدین، دیدار با فرزندش در قرارگاه اشرف در عراق ،تبلیغ علیه نظام و اتهامات متعدد دیگر متهم کردند.
زندانی سیاسی علی صارمی در طی حاکمیت 30 ساله این رژیم طی 4 بار بازداشت شد و به مدت 20 سال از عمر خود را در شکنجه گاهها و زندانهای این رژیم بسر برد .
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، حکم اعدام آقای صارمی که به دلیل شرکت کردن در مراسم قتل عام زندانیان سیاسی دستگیر شده بود به عنوان یک جنایت ضد بشری محکوم می کند و از کمیسرعالی حقوق بشر سازمان ملل و مراجع بین المللی خواستار اقدامات بین المللی برای نجات جان زندانیان سیاسی در ایران است .
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
09 دی 1388 برابر با 30 دسامبر 2009

0 نظرات

ارسال یک نظر