اعدام ها را در ایران متوقف کنید

وبلاگ نویسان علیه اعدام موج جدید اعدام ها پس از انتخابات را محکوم میکند و جامعه جهانی را به اقدام برای نجات جان زندانیان در ایران فرامیخواند.

پیش شرط هر مذاکره ای با دولت جمهوری اسلامی ایران باید آزادی زندانیان سیاسی و لغو همه احکام اعدام باشد

شمارش اعدام ها

پنجمین گزارش "سازمان حقوق بشر ایران" با ذکر دستکم ۵۸۰ مورد اعدام در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. طبق این گزارش، ۶۰ درصد اعدام‌ها در ملاءعام انجام شده‌اند و در بیش از ۱۵ زندان ایران اعدام‌های اعلام نشده و مخفی صورت گرفته‌اند.

گشودن پرونده جدیدی علیه علی صارمی زندانی سیاسی محکوم به اعدام

ارسال شده توسط ,وبلاگ نویسان علیه اعدام | ۶:۰۵ | 0 نظرات »





بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،گشودن پرونده جدیدی علیه زندانی سیاسی علی صارمی که به دلیل شرکت در مراسم نوزدهمین سالگرد قتل عام زندانیان سیاسی سال 1367 به اعدام محکوم شده است.

روز یکشنبه 2 اسفندماه زندانی سیاسی علی صارمی 62 ساله بدلیل شرکت در نوزدهمین سالگرد قتل عام زندانیان سیاسی 1367 به اعدام محکوم شده است. از بند 4 زندان گوهردشت کرج با پابند و دست بند به شعبه28 دادگاه انقلاب برده شد و توسط رئیس این شعبه فردی بنام محمد مقیسه ای معروف به ناصریان از اعضای کمسیون مرگ زندانیان سیاسی سال 1367 برای او پرونده جدید گشود و او را مورد محاکمه قرار داد. آقای صارمی بدلیل نداشتن وکیل از پاسخگویی و اظهارنظر به این فرد امتناع کرد.

محمد مقیسه ای با برخوردی وحشیانه و غیر انسانی خطاب به آقای صارمی گفت : هرچه وکیل بگه که ما عمل نمی کنیم. وکیل نمی خواهی.ولی آقای صارمی بر داشتن وکیل مصر بود و بدین خاطر دادگاه او را به اردیبهشت ماه به تعویق انداخت.

یکی از شیوهای غیر انسانی که علی حاج کاظم رئیس زندان گوهردشت کرج بر علیه زندانیان سیاسی برای تحقیر آنها بکار می برد. هنگام انتقال زندانیان سیاسی از زندان به دادگاه آنها را با پابند و دست بند منتقل می کنند.

گشودن پرونده جدید علیه زندانی سیاسی علی صارمی بعد از یورش وحشیانه واز پیش سازمان یافته شده توسط بازجویان وزارت اطلاعات و مصطفی بزرگ نیا رئیس بند 350 ، در تاریخ 22 مهرماه1387 صورت گرفت.این یورش توسط آخوندی بنام روغنی که به جرم فساد اخلاق و کلاهبرداری در زندان بسر می برد همراه با 150 نفر از زندانیان خطرناک به سلول زندانیان سیاسی صورت گرفت و آنها را مورد اذیت و آزار قرار دادند،به اجرا در آمد.روز بعد از یورش بجای مورد بازخواست قرار دادن مهاجمین، زندانیان سیاسی این بند را به سلولهای انفرادی بند 240 منتقل کردند و علیه آقای صارمی پرونده ای جدیدی گشوده شد.

لازم به یادآوری است که زندانی سياسی علی صارمی در ۱۴ شهريورماه ۱۳۸۶ پس از شرکت در مراسم نوزدهمين سالگرد قتل عام زندانيان سياسی با يورش مامورين وزارت اطلات به فرماندهی فردی با نام مستعار علوی از سر بازجويان و شکنجه گران بند ۲۰۹ دستگير و به سلولهای انفرادی زندان اوين منتقل شد. آقای صارمی بيش از ۷ ماه در بند ۲۰۹ بسر برد. پس از آن او را به بند ۳۵۰ زندان اوين و سپس به زندان گوهردشت کرج بدون هیچ حکمی تبعید کردند.آقای صارمی بعد از 28 ماه بلاتکلیفی 8 دی ماه به اعدام محکوم شد.او در طی حاکمیت این رژیم 4 بار بازداشت شد و به مدت 20 سال در زندانهای این رژیم بسر برد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،پرونده سازی علیه زندانیان سیاسی که در بازداشت بسر می برند و محکوم به مرگ هستند را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی برای پایان دادن به شرایط غیر اسانی علیه زندانیان سیاسی خواستار اقدامات عملی است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

0 نظرات

ارسال یک نظر