اعدام ها را در ایران متوقف کنید

وبلاگ نویسان علیه اعدام موج جدید اعدام ها پس از انتخابات را محکوم میکند و جامعه جهانی را به اقدام برای نجات جان زندانیان در ایران فرامیخواند.

پیش شرط هر مذاکره ای با دولت جمهوری اسلامی ایران باید آزادی زندانیان سیاسی و لغو همه احکام اعدام باشد

شمارش اعدام ها

پنجمین گزارش "سازمان حقوق بشر ایران" با ذکر دستکم ۵۸۰ مورد اعدام در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. طبق این گزارش، ۶۰ درصد اعدام‌ها در ملاءعام انجام شده‌اند و در بیش از ۱۵ زندان ایران اعدام‌های اعلام نشده و مخفی صورت گرفته‌اند.

متکی درخواست اتحادیه اروپا مبنی بر لغو احکام اعدام را رد کرد

ارسال شده توسط ,وبلاگ نویسان علیه اعدام | ۹:۲۶ | 0 نظرات »

رادیو آلمان: منوچهر متکی که بطور غیرمنتظره در کنفرانس امنیتی مونیخ شرکت جسته بود، در گفت‌وگویی با شبکه اول تلویزیون آلمان تاکید کرد، که احکام اعدام برای متهمانی صادر شده، که جرم‌ آنها برهم زدن امنیت کشور است.
وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی این معترضان را جنایتکار خواند. وی بدون اشاره مشخص به اعدام اخیر دو جوان ایرانی و خبر اعدام‌ احتمالی ۹ تن دیگر، بار دیگر ایران را کشوری آزاد خواند، که در آن تظاهرات و بیان اعتراضات در چارچوب قانون میسر است.
پیش از این اتحادیه اروپا از جمهوری اسلامی خواسته بود، که به صدور احکام اعدام پایان دهد. کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، اعدام‌های اخیر را صریحاَ «بخشی از یک پروژه بزرگتر برای ارعاب مخالفان» خوانده بود.

0 نظرات

ارسال یک نظر