اعدام ها را در ایران متوقف کنید

وبلاگ نویسان علیه اعدام موج جدید اعدام ها پس از انتخابات را محکوم میکند و جامعه جهانی را به اقدام برای نجات جان زندانیان در ایران فرامیخواند.

پیش شرط هر مذاکره ای با دولت جمهوری اسلامی ایران باید آزادی زندانیان سیاسی و لغو همه احکام اعدام باشد

شمارش اعدام ها

پنجمین گزارش "سازمان حقوق بشر ایران" با ذکر دستکم ۵۸۰ مورد اعدام در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. طبق این گزارش، ۶۰ درصد اعدام‌ها در ملاءعام انجام شده‌اند و در بیش از ۱۵ زندان ایران اعدام‌های اعلام نشده و مخفی صورت گرفته‌اند.

برگزاری دادگاه دو زندانی سیاسی کرد

ارسال شده توسط ,وبلاگ نویسان علیه اعدام | ۷:۰۵ | 0 نظرات »

خبرگزاری هرانا : جلسه رسیدگی به اتهامات دو زندانی سیاسی کرد که از چهارماه پیش در بازداشت به سر می برند در شهر سنندج برگزار شد.
به گزارش کمیته کردستان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، جلسه رسیدگی به اتهامات دو زندانی سیاسی کرد به نامهای انور رحمانی فرزند حسن و انور رحمانی فرزند فارس که حدود چهار ماه پیش توسط نیروهای امنیتی در شهر کامیاران دستگیر شده بودند، روز یک شنبه مورخه 11 بهمن ماه در شعبه 2 دادگاه انقلاب شهر سنندج به ریاست قاضی طیاری برگزاری شد. نامبرده گان طبق کیفرخواست صادره از سوی دادستان عمومی و انقلاب شهر کامیاران در این دادگاه متهم به اقدام علیه امنیت ملی از طریق عضویت در احزاب کردی متهم شدند.
لازم به ذکر است شهروندان مورد اشاره در اوایل مهرماه سال جاری توسط نیروهای امنیتی در شهر کامیاران دستگیر شده و مدت نزدیک دو ماه در بازداشتگاه اداره اطلاعات شهر سنندج برای گرفتن آنچه که اقرار خوانده میشود تحت شکنجه های روحی و جسمی قرار گرفته اند.


0 نظرات

ارسال یک نظر