اعدام ها را در ایران متوقف کنید

وبلاگ نویسان علیه اعدام موج جدید اعدام ها پس از انتخابات را محکوم میکند و جامعه جهانی را به اقدام برای نجات جان زندانیان در ایران فرامیخواند.

پیش شرط هر مذاکره ای با دولت جمهوری اسلامی ایران باید آزادی زندانیان سیاسی و لغو همه احکام اعدام باشد

شمارش اعدام ها

پنجمین گزارش "سازمان حقوق بشر ایران" با ذکر دستکم ۵۸۰ مورد اعدام در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. طبق این گزارش، ۶۰ درصد اعدام‌ها در ملاءعام انجام شده‌اند و در بیش از ۱۵ زندان ایران اعدام‌های اعلام نشده و مخفی صورت گرفته‌اند.

روز دوشنبه 26 بهمن ماه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو به وضعیت وخیم حقوق بشر در ایران رسیدگی خواهد کرد.. با حضور فعال و تماس های خود خواهان آن شویم که ایران تا توقف همه اعدام ها از سازمان ملل اخراج شود.

دهها بار محکومیت توسط سازمان ملل تا بحال باعث هیچ تغییری در رفتار ایران نشده است. با یک عمل قاطع باید جان زندانیان سیاسی را نجات داد.

نشست بررسی وضعیت حقوق بشر ایران در جلسه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد را میتوانید مستقیما در لینک زیر به زبانهای اصلی و انگلیسی ببینید:
http://www.un.org/webcast/unhrc/index.asp

زمان:دوشنبه 26 بهمن ماه از ساعت 9 صبح تا دوازده ظهر به وقت ژنواز ساعت 11 و نیم صبح تا 2و نیم بعدازظهر به وقت تهران از ساعت سه نیمه شب تا شش و نیم صبح به وقت نیویورکدر این نشست نمایندگان کشورهای عضو شورای حقوق بشر دولت ایران را بخاطر نقض وسیع و سیستماتیک حقوق بشر به چالش خواهند کشید. با سرعت بسیار کم اینترنت در ایران دیدن نشست برای بسیاری از ایرانیان ممکن نخواهد بود .

ایرانیان خارج از کشور میتوانند بر نشست نظارت کنند .نشست با برنامه ریل پلی یر پخش میشود. اگر این برنامه را روی کامپیوتر خود ندارید میتوانید از اینجا نصب کنید:
http://www.real.com/realplayer/thankyou

از همه اعضای گروه و همه ایرانیان حامی حقوق بشر خواهشمندیم از امروز تا دوشنبه با نمایندگان خود و با اعضای شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد ( آدرس و تلفن زیر) تماس بگیرند و ضمن یادآوری نقض شدید حقوق بشر خواهان این شوند که عضویت ایران در سازمان ملل تا توقف همه اعدام ها در ایران و لغو مجازات اعدام به حالت تعلیق در آورده شود.


آدرس و تلفن شورای حقوق بشر سازمان ملل

General inquiries: Telephone: +41 22 917 9220
Email: InfoDesk@ohchr.org
------------
National Institutions and Regional Mechanisms Section
Gianni Magazzeni,
Coordinator, National Institutions Unit Email: nationalinstitutions@ohchr.org
gmagazzeni@ohchr.org
-----------------
Civil Society Unit
Telephone: +41 22 917 9656
Mail: civilsocietyunit@ohchr.org

لطفا در پخش این پیام بکوشید

0 نظرات

ارسال یک نظر