اعدام ها را در ایران متوقف کنید

وبلاگ نویسان علیه اعدام موج جدید اعدام ها پس از انتخابات را محکوم میکند و جامعه جهانی را به اقدام برای نجات جان زندانیان در ایران فرامیخواند.

پیش شرط هر مذاکره ای با دولت جمهوری اسلامی ایران باید آزادی زندانیان سیاسی و لغو همه احکام اعدام باشد

شمارش اعدام ها

پنجمین گزارش "سازمان حقوق بشر ایران" با ذکر دستکم ۵۸۰ مورد اعدام در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. طبق این گزارش، ۶۰ درصد اعدام‌ها در ملاءعام انجام شده‌اند و در بیش از ۱۵ زندان ایران اعدام‌های اعلام نشده و مخفی صورت گرفته‌اند.

تبدیل احکام اعدام دو زندانی سیاسی به حبس

ارسال شده توسط ,وبلاگ نویسان علیه اعدام | ۱۴:۳۲ | 0 نظرات »



حکم اعدام ناصر عبدالحسینی و رضا خادمی دو تن از زندانیان سیاسی که به اتهام شرکت در وقایع اخیر به اعدام محکوم شده بودند به 12 سال زندان تقلیل یافت.

خبرگزاری هرانا - حکم اعدام دو زندانی سیاسی از متهمان وقایع پس از انتخابات در ایران در دیوان عالی کشور به 12 سال زندان کاهش یافت.به گزارش هرانا، احکام اعدام ناصر عبدالحسینی و رضا خادمی از متهمان وقایع پس از انتخابات در ایران که همزمان با وقایع مورد اشاره بازداشت شده بودند و از سوی نهاد امنیتی با تهدید و تطمیع مجبور شده بودند در دادگاه سوم و علنی موسوم به اغتشاشگران حاضر شوند و بر علیه خود اعترافاتی غیر واقعی منجمله عضویت در سازمانی سیاسی انجام دهند در دیوان عالی کشور نقض و به 12 سال زندان کاهش پیدا کرد.این در حالی است که فیلم اعترافات این متهمان به صورت مکرر از سوی صدا و سیما پخش شده بود. محمد اولیایی فرد وکیل یکی از متهمان مورد اشاره در گفتگو با هرانا، با تائید این موضوع افزود به تلاش خود برای لغو حکم زندان این افراد که باز هم فاقد اسناد و دلایل و بالطبع پایه حقوقی است ادامه خواهد داد.در حال حاضر ناصر عبدالحسینی و رضا خادمی در بند 350 زندان اوین نگهداری می شوند.

0 نظرات

ارسال یک نظر