اعدام ها را در ایران متوقف کنید

وبلاگ نویسان علیه اعدام موج جدید اعدام ها پس از انتخابات را محکوم میکند و جامعه جهانی را به اقدام برای نجات جان زندانیان در ایران فرامیخواند.

پیش شرط هر مذاکره ای با دولت جمهوری اسلامی ایران باید آزادی زندانیان سیاسی و لغو همه احکام اعدام باشد

شمارش اعدام ها

پنجمین گزارش "سازمان حقوق بشر ایران" با ذکر دستکم ۵۸۰ مورد اعدام در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. طبق این گزارش، ۶۰ درصد اعدام‌ها در ملاءعام انجام شده‌اند و در بیش از ۱۵ زندان ایران اعدام‌های اعلام نشده و مخفی صورت گرفته‌اند.

فشار علیه دو زندانی سیاسی کرد محکوم به اعدام

ارسال شده توسط ,وبلاگ نویسان علیه اعدام | ۱۹:۲۷ | 0 نظرات »


بنا به گزارش رسیده به ستاد مرکزی کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی ، در چند روز گذشته دو زندانی سیاسی محکوم به اعدام به نامهای محمد امین عبدالهی و قادر محمد زاده که به اتهام همکاری با یکی از احزاب کردی مخالف رژیم در دادگاه تجدید نظر شهر ارومیه و بعد از 24 جلسه دادگاهی به اعدام محکوم شده بودند که این دو زندانی بعد از انتقال از بازداشت گاه اطلاعات شهر بوکان و ارومیه به بند دو زندان مرکزی ارومیه منتقل شدند که چندی پیش به دستور مسئولین امنیتی این زندان هر دو زندانی به بند سه این زندان انتقال داده شدند .و به گفته خود مسئولین علت این انتقال ، جلو گیری از اغتشاشات و قطع ارتباط این دو زندانی با دیگر زندانیان سیاسی و مدنی بوده است .
از طرف دیگر این دو زندانی سیاسی محکوم به اعدام ، همکنون ممنوع الملاقات و از وجود هر گونه ارتباطی با بیرون از زندان محروم میباشند و هر دو زندانی سیاسی محکوم به اعدام بدونه وکیل هستند و فشار روحی شدیدی از طرف مسئولین زندان و عواملهایشان بر این دو زندانی سیاسی تحمیل میشود .
شایان ذکر است .بند 3 و4 زندان مرکزی ارومیه که در آن زندانیهای نگهداری میشود که به جرم قتل ، غارت و پخش مواد مغدر در زندان هستند و آمار این دو بند بیش از 400 زندانی که از وجود امکانات اولیه یک زندانی از جمله ، حمام ، نظافت کافی ، غذای سالم و استفاده از تلفن برخوردار نیستند و انواع بیماریهای خطرناک و واگیر دار در میان اغلب این زندانیان شیوع پیدا کرده است و از همه مهمتر این دو بند با بی توجهی کامل مسئولین زندان اداره میشود و متوان گفت تبعید گاهیست برای اذیت کردن زندانیان سیاسی و مدنی که به قول مسئولین این زندان بخواهند کسی را اذیت کنند به این دو بند انتقال داده میشوند .
گفتنی است که زندان مرکزی ارومیه سومین زندان بزرگ ایران بشمار میاد.
کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی

0 نظرات

ارسال یک نظر