اعدام ها را در ایران متوقف کنید

وبلاگ نویسان علیه اعدام موج جدید اعدام ها پس از انتخابات را محکوم میکند و جامعه جهانی را به اقدام برای نجات جان زندانیان در ایران فرامیخواند.

پیش شرط هر مذاکره ای با دولت جمهوری اسلامی ایران باید آزادی زندانیان سیاسی و لغو همه احکام اعدام باشد

شمارش اعدام ها

پنجمین گزارش "سازمان حقوق بشر ایران" با ذکر دستکم ۵۸۰ مورد اعدام در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. طبق این گزارش، ۶۰ درصد اعدام‌ها در ملاءعام انجام شده‌اند و در بیش از ۱۵ زندان ایران اعدام‌های اعلام نشده و مخفی صورت گرفته‌اند.

حكم اعدام براي محاربين گمنام

ارسال شده توسط ,وبلاگ نویسان علیه اعدام | ۱۵:۰۸ | 0 نظرات »

آخرین جلسه رسیدگی به اتهام‌های پنج تن از بازداشت‌شدگان تظاهرات روز عاشورا که به «محاربه» و ارتباط با سازمان مجاهدین خلق ایران و گروهاي سلطنت طلب متهم شده‌اند روز شنبه در دادگاه انقلاب برگزار شد.

در آخرين جلسه دادگاه متهمان رديف سوم، چهارم و پنجم از سوي دادستان به محاربه متهم شدند كه بر اساس قوانين جزايي اسلام براي آنها حكم اعدام در نظر گرفته شده است.

در حالي اين سه تن به اعدام محكوم شده‌اند كه هيچ اطلاعاتي از هويت آنها در دست نيست و بيم اين مي‌رود كه در سكوت خبري اعدام شوند.

در همين راستا روز گذشته سايت ديلي نيوز هويت يكي از اين سه تن را به نقل از نزديكانش فاش كرد. اين سايت مدعي شده است كه يكي از اين سه نفر«اميد دانا» جوان ۲۶ ساله‌اي است كه در تظاهرات روز عاشورا بازداشت شده است.گفته مي‌شود دادگاه با استناد به فيلم پخش شده از متهم، وي را به اعدام محكوم كرده است.



عكس منتصب به اميد دانا يكي از متهمين محكوم به اعدام در مراسم بزرگداشت كوروش كبير

0 نظرات

ارسال یک نظر