اعدام ها را در ایران متوقف کنید

وبلاگ نویسان علیه اعدام موج جدید اعدام ها پس از انتخابات را محکوم میکند و جامعه جهانی را به اقدام برای نجات جان زندانیان در ایران فرامیخواند.

پیش شرط هر مذاکره ای با دولت جمهوری اسلامی ایران باید آزادی زندانیان سیاسی و لغو همه احکام اعدام باشد

شمارش اعدام ها

پنجمین گزارش "سازمان حقوق بشر ایران" با ذکر دستکم ۵۸۰ مورد اعدام در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. طبق این گزارش، ۶۰ درصد اعدام‌ها در ملاءعام انجام شده‌اند و در بیش از ۱۵ زندان ایران اعدام‌های اعلام نشده و مخفی صورت گرفته‌اند.

سحرگاه پنجشنبه 8 بهمن ماه 1388 برابر با 28 ژانویه 2010 محمد رضا علی زمانی و آرش رحمانی پور به جرم محاربه با نظام اسلامی به دار آویخته شدند. هم زمان قوه ی قضاییه ی ایران که این روزها از سوی حکومت به عنوان ابزاری برای سرکوب استفاده می شود، 9 تن دیگر از بازداشت شدگان اعتراضات پس از انتخابات را در دادگاهی نمایشی محکوم کرده و بر اساس گزارش دادسرای عمومی تهران و انقلاب، این زندانیان در لیست محکومین به اعدام قرار گرفته اند. اتهام محاربه و تلاش برای براندازی نظام جمهوری اسلامی و عضویت در گروه های انجمن پادشاهی و سازمان مجاهدین خلق از جمله اتهامات این محکومان است. علاوه بر این 21 فعال سیاسی کرد نیز به اعدام محکوم شده اند.

چند روز پیش از این نیز خدایار رحمت زهی شهنوازی، یکی از فعالان سیاسی فرهنگی بلوچستان را، در زاهدان به دار آویختند.

اعلام خبر احسان فتاحیان در تاریخ بیستم آبانماه 188 در سنندج نیز موجی از تاسف و انزجار در سراسر کشور و همچنین محافل حقوق بشر در جهان برانگیخت.

بر اساس گزارش کمیته بین المللی علیه مجازات اعدام، خطر اعدام جان 63 زندانی سیاسی را در ایران تهدید می کند. این لیست شامل 28 تن از کردستان، 12 تن از سیستان و بلوچستان، 12 تن از اهواز و 11 تن از تهران می باشد.

رژیم جمهوری اسلامی که پس از انتخابات خرداد ماه با امواج اعتراضی بیشماری روبرو بوده است، از بیم فروپاشی دست به کشتاری بیرحمانه علیه مخالفین زده است و در صدد تکرار اعدام ها و ترورهای دهه ی شصت می باشد.

همراه با نزدیک تر شدن سالروز انقلاب ایران، هراس حکومت از به خیابان آمدن مردم در آن روز و بر خاستن و اوج گرفتن فریاد های حق طلبانه ی آنان، فزونی می گیرد و رژیم جهل و جنون از همه ی امکاناتش در راه ایجاد وحشت بهره می گیرد تا مردم به جان آمده، روز 22 بهمن در خانه ها بمانند.



کانون روزنامه نگاران و نویسندگان برای آزادی اعدام ها را در ایران به شدت محکوم می کند و از همه ی نهادها ی پشتیبان و مدافع حقوق بشر در سراسر جهان یاری می طلبد.

خطر افزایش اعدام ها جدی است. جامعه ی جهانی را مخاطب قرار دهیم و با همبستگی و اتحاد گسترده و سراسری مانع از تکرار فجایع گذشته توسط جمهوری اسلامی شویم.

کانون روزنامه نگاران و نویسندگان برای آزادی

rooznamehnegar@netcologne.de

5 فوریه 2010 برابر با16 بهمن ماه 1388

0 نظرات

ارسال یک نظر