اعدام ها را در ایران متوقف کنید

وبلاگ نویسان علیه اعدام موج جدید اعدام ها پس از انتخابات را محکوم میکند و جامعه جهانی را به اقدام برای نجات جان زندانیان در ایران فرامیخواند.

پیش شرط هر مذاکره ای با دولت جمهوری اسلامی ایران باید آزادی زندانیان سیاسی و لغو همه احکام اعدام باشد

شمارش اعدام ها

پنجمین گزارش "سازمان حقوق بشر ایران" با ذکر دستکم ۵۸۰ مورد اعدام در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. طبق این گزارش، ۶۰ درصد اعدام‌ها در ملاءعام انجام شده‌اند و در بیش از ۱۵ زندان ایران اعدام‌های اعلام نشده و مخفی صورت گرفته‌اند.

در معرض خطر بودن یک زندانی سیاسی محکوم به اعدام

ارسال شده توسط ,وبلاگ نویسان علیه اعدام | ۹:۳۴ | 0 نظرات »

حسین خضری زندانی سیاسی محکوم به اعدام شب گذشته به سلول انفرادی زندان مرکزی ارومیه منتقل شد.
خبرگزاری هرانا - یک زندانی سیاسی محکوم به اعدام در شهر ارومیه شب گذشته به سلول انفرادی این زندان منتقل شد و تاکنون خبری از سرنوشت وی حاصل نشده است.

به گزارش هرانا، ساعت 22 شب گذشته مورخ 17 بهمن ماه، تنی از نگهبانان با همراهی مسئولان بخش اجرای احکام زندان مرکزی ارومیه اقدام به انتقال حسین خضری، زندانی سیاسی محکوم به اعدام در این زندان به سلول انفرادی کردند، آقای خضری به نقل از مسئولان مورد اشاره از در شرف بودن اجرای حکم خود خبر داده بود. پس از انتقال ابن زندانی به سلول انفرادی از سرنوشت وی اطلاعی حاصل نشده است.
لازم به توضیح است، حسين خضری ساکن اروميه، به اتهام تبليغ عليه نظام و همکاری با یکی از احزاب اپوزیسیون کرد در تاریخ 21 خردادماه سال جاری از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب اين شهر به اعدام محکوم شد. این حکم عیناً در دادگاه تجدید نظر استان نیز تائید و قطعی شده است. در طی ماههای اخیر دست کم سه زندانی سیاسی کرد اعدام شده و تعداد 20 نفر نیز تحت حکم اعدام به سر می برند.

0 نظرات

ارسال یک نظر