اعدام ها را در ایران متوقف کنید

وبلاگ نویسان علیه اعدام موج جدید اعدام ها پس از انتخابات را محکوم میکند و جامعه جهانی را به اقدام برای نجات جان زندانیان در ایران فرامیخواند.

پیش شرط هر مذاکره ای با دولت جمهوری اسلامی ایران باید آزادی زندانیان سیاسی و لغو همه احکام اعدام باشد

شمارش اعدام ها

پنجمین گزارش "سازمان حقوق بشر ایران" با ذکر دستکم ۵۸۰ مورد اعدام در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. طبق این گزارش، ۶۰ درصد اعدام‌ها در ملاءعام انجام شده‌اند و در بیش از ۱۵ زندان ایران اعدام‌های اعلام نشده و مخفی صورت گرفته‌اند.

اعتراض شدید اتحادیه اروپا به افزایش اعدام در ایران

ارسال شده توسط ,وبلاگ نویسان علیه اعدام | ۱۵:۵۴ | 0 نظرات »

خبرگزاری هرانا - اتحادیه اروپا با صدور بیانیه ای مخالفت شدید خود را از ارعاب شهروندان و مخالفین به وسیله اجرای حکم اعدام ابراز داشت.

به گزارش خبرگزاری آلمان، کاترین اشتون در این بیانیه به‌صراحت گفته است که «اقدامات اخیر دولت ایران بخشی از یک پروژه بزرگ‌تر برای ارعاب مخالفان است.»

در بیانیه اتحادیه اروپا آمده است: «این اتحادیه با صدور حکم اعدام در هر شرایطی مخالف است و از ایران می‌خواهد که فورا به این روند پایان دهد. اتحادیه اروپا نگرانی عمیق خود را از طریق این بیانیه اعلام می‌دارد.»

در پی وقایع روز عاشورا و در آستانه ۲۲ بهمن در ایران که پیش‌بینی می‌شود مخالفان ایران حضور گسترده‌ای در تظاهرات اعتراضی داشته باشند، جمهوری اسلامی دو نفر از معترضان را اعدام و ۹ نفر دیگر از آنها که به «محاربه» متهم شده‌اند را در روز سه‌شنبه محکوم به اعدام کرد. پیش‌تر ابراهیم رئیسی، معاون اول قوه قضائیه اعلام کرده بود که حکم اعدام این ۹ نفر در روزهای آتی اجرا خواهد شد.

0 نظرات

ارسال یک نظر