اعدام ها را در ایران متوقف کنید

وبلاگ نویسان علیه اعدام موج جدید اعدام ها پس از انتخابات را محکوم میکند و جامعه جهانی را به اقدام برای نجات جان زندانیان در ایران فرامیخواند.

پیش شرط هر مذاکره ای با دولت جمهوری اسلامی ایران باید آزادی زندانیان سیاسی و لغو همه احکام اعدام باشد

شمارش اعدام ها

پنجمین گزارش "سازمان حقوق بشر ایران" با ذکر دستکم ۵۸۰ مورد اعدام در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. طبق این گزارش، ۶۰ درصد اعدام‌ها در ملاءعام انجام شده‌اند و در بیش از ۱۵ زندان ایران اعدام‌های اعلام نشده و مخفی صورت گرفته‌اند.

صدور حکم اعدام برای یک زندانی سیاسی به جرم کمک مالی به برادرش

ارسال شده توسط ,وبلاگ نویسان علیه اعدام | ۱۹:۰۶ | 0 نظرات »


زندانی سیاسی مهدی اسلامیان بدلیل کمک مالی جهت امرار معاش برادر کوچکش محسن اسلامیان به اعدام محکوم شده است.

خبرگزاری هرانا - حقوق شهروندی، اندیشه و بیان: زندانی سیاسی مهدی اسلامیان 30 ساله که با یورش مامورین وزارت اطلاعات در 14 اردیبهشت ماه 1387 دستگیر و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات شیراز در میدان ارتش به مدت 14 روز تحت شکنجه های جسمی و روحی شدید قرار داشت.بعد از 14 روز شکنجه او را از بازداشتگاه وزارت اطلاعات شیراز به بند 209 زندان اوین منتقل کردند و 6 ماه در سلولهای انفرادی بسر برد.

به گزارش فعالین حقوق بشر و دموکراسی، او در طی این مدت تحت شکنجه های جسمی و روحی بازجویان وزارت اطلاعات قرار داشت.بازجویان وزارت اطلاعات شکنجه هایی مانند ،زدن با کابل برای مدت طولانی بر کف پا ،پشت و سایر اعضای حساس بدن،بستن به صندلی و با مشت و لگد به سر، صورت، قفسه سینه ،شکم و سایر نقاط حساس بدن ضربه زدن؛ شکنجه با باتونهای برقی ،تزریق اجباری آمپولهای روان گردان،خوراندن قرصهای روان گردان، توهین و تحقیر و موارد متعدد دیگر. آقای اسلامیان در اثر این شکنجه ها کتف و بینی اش شکسته شد بازجویان نه تنها او را درمان نمی کردند بلکه بر این نقاط ضربات بیشتری وارد می کردند.

هدف از شکنجه های و جسمی و روحی بازجویان وزارت اطلاعات جهت وادر کردن او به اعتراف به شرکت در انفجار حسینیه رهپویان وصال شیراز و اعلام کردن کمک مالی به برادرش برای اهداف سیاسی بوده است.

پرونده آقای مهدی اسلامیان جهت محاکمه به شعبه 15 دادگاه انقلاب به ریاست فردی بنام صلواتی ارجاع داده شد صلواتی او را بر مبنای اتهامات واهی زیر: محاربه،اقدام علیه امنیت کشور از طریق معاونت در بمب گذاری /افساد فی الرض / تلاش برای براندازی نظام ج.ا.ایران /عضویت در انجمن پادشاهی /کمک مالی موثر به گروههای ضد انقلاب محاکمه کرد و به اعدام محکوم نمود.زندانی سیاسی مهدی اسلامیان و وکیلش به این حکم اعتراض کردند و در حال حاضر پرونده او در دادگاه تجدید نظر تحت بررسی است.

زندانی سیاسی مهدی اسلامیان از بند 209 به بند 7 زندان اوین منتقل شد و بعد از 4 ماه به زندان گوهردشت کرج تبعید شد.اودر زندان گوهردشت کرج ابتدا به بند4 و سپس به بند 6 و بیش از یک هفته است که به بند 1 زندان گوهردشت معروف به بند آخر خطیها منتقل شده است.
لازم به یاد آوری است که برادر او زنده یاد محسن اسلامیان 21 ساله در تاریخ 2 فروردین ماه همراه با 2 زندانی سیاسی دیگر به نام های علی اصغر پشتر و روزبه یحیی زاده به اتهام انفجار در حسینیه رهپویان وصال در زندان عادل آباد شیراز به دار آویخته شدند.

منبع خبر :

0 نظرات

ارسال یک نظر