اعدام ها را در ایران متوقف کنید

وبلاگ نویسان علیه اعدام موج جدید اعدام ها پس از انتخابات را محکوم میکند و جامعه جهانی را به اقدام برای نجات جان زندانیان در ایران فرامیخواند.

پیش شرط هر مذاکره ای با دولت جمهوری اسلامی ایران باید آزادی زندانیان سیاسی و لغو همه احکام اعدام باشد

شمارش اعدام ها

پنجمین گزارش "سازمان حقوق بشر ایران" با ذکر دستکم ۵۸۰ مورد اعدام در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. طبق این گزارش، ۶۰ درصد اعدام‌ها در ملاءعام انجام شده‌اند و در بیش از ۱۵ زندان ایران اعدام‌های اعلام نشده و مخفی صورت گرفته‌اند.

بی خبری از وضعیت جهانگیر عبدالهی

ارسال شده توسط ,وبلاگ نویسان علیه اعدام | ۹:۳۹ | 0 نظرات »


از وضعیت جهانگیر عبدالهی دانشجویی ترم اول کارشناسی ارشد رشته علوم سیاسی دانشگاه تهران اطلاعی در دست نیست و خانواده وی قادر به پیگیری وضعیت او نیستند.

خبرگزاری هرانا - از وضعیت جهانگیر عبدالهی دانشجویی ترم اول کارشناسی ارشد رشته علوم سیاسی دانشگاه تهران اطلاعی در دست نیست.

به گزارش هرانا، نگرانی از وضعیت جهانگیر عبدالهی که در روز 6 بهمن ماه در ساعت 4 بعد از ظهر هنگام خروج از دانشگاه تهران بازداشت شده است افزایش یافته است، خانواده و وکیل این فعال دانشجویی به دلیل استقرار یک دادسرا در زندان اوین قادر به پیگیری وضعیت حقوقی این زندانی نیستند.

لازم به ذکر است به درخواست نیروهای امنیتی یک دادسرا پس از بازداشت های گسترده در روز عاشورا در زندان اوین دایر شده است که می کوشد از تجمع خانواده ها در مقابل زندان اوین و دادگاه انقلاب برای ملاقات لحظه ای در هنگام انتقال به دادگاه جلوگیری کند، همچنین یکی دیگر از اهداف راه اندازی این دادسرا، ممانعت از ورود وکلای مستقل به مرجع قضایی است، زیرا که وکلای دادگستری حتی اگر موفق به ورود به اوین شوند اجازه شرکت در جلسات این دادسرا را ندارند.

لازم به یادآوریست جهانگیر عبدالهی دانشجوی ترم اول کارشناسی ارشد رشته علوم سیاسی دانشگاه تهران می باشد که در مقابل درب شرقی دانشگاه تهران و در هنگام خروج از این دانشگاه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است نامبرده همچنین دبیر کانون فرهنگی دانشجویان کرد است.

0 نظرات

ارسال یک نظر