اعدام ها را در ایران متوقف کنید

وبلاگ نویسان علیه اعدام موج جدید اعدام ها پس از انتخابات را محکوم میکند و جامعه جهانی را به اقدام برای نجات جان زندانیان در ایران فرامیخواند.

پیش شرط هر مذاکره ای با دولت جمهوری اسلامی ایران باید آزادی زندانیان سیاسی و لغو همه احکام اعدام باشد

شمارش اعدام ها

پنجمین گزارش "سازمان حقوق بشر ایران" با ذکر دستکم ۵۸۰ مورد اعدام در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. طبق این گزارش، ۶۰ درصد اعدام‌ها در ملاءعام انجام شده‌اند و در بیش از ۱۵ زندان ایران اعدام‌های اعلام نشده و مخفی صورت گرفته‌اند.








نسرین ستوده، وکیل آرش رحمانی پور، ادعای دادسرای عمومی و انقلاب تهران درباره حضورش در دادگاه را رد کرد.
خبرگزاری هرانا - حقوق زندانیان: وکیل یکی از دو نفری که چند روز پیش به اتهام محاربه در ایران اعدام شدند، ادعای دادسرای عمومی و انقلاب تهران درباره حضورش در دادگاه را رد کرد.
دادسرای عمومی و انقلاب تهران در واکنش به انتقادهای داخلی و بین المللی از اعدام آرش رحمانی پور و محمدرضا علی زمانی، روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد، جلسه محاکمه این افراد با حضور وکیل برگزار شده بود.
نسرین ستوده، وکیل آرش رحمانی پور، در گفت و گو با رادیو فردا گفت: مسئولان قضایی از حضور وی در جلسه دادگاه جلوگیری کرده و او را حتی تهدید به بازداشت کرده اند.
خانم ستوده همچنین تاریخ بازداشت موکلش را روز ۲۷ فروردین ماه ۱۳۸۸ یعنی حدود دو ماه پیش انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد. این در حالی است که در دادستانی تهران، آرش رحمانی پور را به شرکت در اعتراضات پس از انتخابات متهم کرده بود.

منبع خبر : هرانا

0 نظرات

ارسال یک نظر