اعدام ها را در ایران متوقف کنید

وبلاگ نویسان علیه اعدام موج جدید اعدام ها پس از انتخابات را محکوم میکند و جامعه جهانی را به اقدام برای نجات جان زندانیان در ایران فرامیخواند.

پیش شرط هر مذاکره ای با دولت جمهوری اسلامی ایران باید آزادی زندانیان سیاسی و لغو همه احکام اعدام باشد

شمارش اعدام ها

پنجمین گزارش "سازمان حقوق بشر ایران" با ذکر دستکم ۵۸۰ مورد اعدام در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. طبق این گزارش، ۶۰ درصد اعدام‌ها در ملاءعام انجام شده‌اند و در بیش از ۱۵ زندان ایران اعدام‌های اعلام نشده و مخفی صورت گرفته‌اند.

موج بازداشت ‌های فله‌ای در آستانه سالگرد ۲۲ بهمن

ارسال شده توسط ,وبلاگ نویسان علیه اعدام | ۹:۳۷ | 0 نظرات »


رادیو آلمان: شماری دیگر از روزنامه‌نگاران و هنرمندان به خیل عظیم بازداشتی‌های زندان‌های جمهوری اسلامی پیوسته‌اند، ازجمله اکبر منتجبی، مهسا جزینی، احمد جلالی فراهانی، سمیه مؤمنی، زینب کاظم‌خواه، سما بهمنی و جمیله و بنفشه دارالشفایی
گفته‌می‌شود، روند بازداشتی‌ها تا روز ۲۲ بهمن ادامه خواهد داشت. به نظر می‌آید، حکومت ایران نمی‌تواند میزان حضور "جنبش سبز" اعتراضی در مراسم ۲۲ بهمن را ارزیابی کند. از این رو حکومت جمهوری اسلامی، به گزارش سایت "کلمه"، بازداشت فله‌ای روزنامه‌نگاران، خبرنگاران را در دستور کار مسئولان قرار داده است.
به گزارش خبر‌نگار "کلمه"، در ساعت ۳ سحرگاه روز یکشنبه (۱۸ بهمن / ۷ فوریه) اکبر منتجبی خبرنگار با سابقه‌ی از جمله روزنامه‌های "شرق" و "هم میهن" در خانه‌ی خود بازداشت شد. منتجبی در دوران انتخابات در روزنامه "اعتماد ملی"، متعلق به مهدی کروبی، دبیر یکی از سرویس‌های این روزنامه‌ی اصلاح‌طلب بوده است.
مهسا جزینی از همکاران روزنامه ایران (بخش اصفهان) و از فعالان حقوق زنان نیز در اصفهان بازداشت شده است.
احمد جلالی فراهانی دبیر اجتماعی خبرگزاری مهر که دیروز از این خبرگزاری اخراج شده بوده ساعاتی پس از ترک محل کار توسط نیروهای امنیتی و در خانه شخصی‌اش در تهران بازداشت شده و به زندان اوین انتقال یافت.
زینب کاظم‌خواه خبرنگار هنری ایسنا نیز ساعاتی پیش به لیست روزنامه‌نگاران زندانی اضافه شده است.
سمیه مومنی روزنامه‌نگار نشریه نسیم بیداری و از همکاران کمپین یک میلیون امضا نیز در فهرست بازداشتی‌های روز یکشنبه قرار داشته است.
سما بهمنی فعال حقوق بشر روز سه‌شنبه (۱۳ بهمن) توسط نیروهای امنیتی در شهر مهاباد بازداشت و به نقطه نامعلومی منتقل شد. به گزارش خبرگزاری هرانا (خبرگزاری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران) در این روز در پی عزیمت به شهر مهاباد برای پیگیری امور شخصی خود در مسیر برگشت در تاکسی توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به نقطه نامعلومی منتقل شد. تا کنون اطلاعی از سرنوشت این فعال حقوق بشر در دست نیست و خانواده نامبرده در نگرانی از سرنوشت وی به سر می‌برند.

محدودیت‌ها در زندان علیه خبرنگاران در بند

دو روزنامه‌نگار دربند در زندان رجایی‌شهر، احمد‌زید‌آبادی و مسعود باستانی تحت فشار بیشتری قرار گرفته‌اند. مسئولان قصد دارند دیگر زندانیان را علیه این دو نفر بشورانند.
به گزارش کلمه، بر اساس خبرهایی که از زندان رجایی‌شهر کرج رسیده، مسئولان زندان با قطع ملاقاتهای زندانیان هم‌بند احمد زیدآبادی و مسعود باستانی به آنها گفته‌‌اند که علت قطع ملاقات‌ها به خاطر اغتشاش‌های صورت گرفته توسط این دو نفر است.

0 نظرات

ارسال یک نظر