اعدام ها را در ایران متوقف کنید

وبلاگ نویسان علیه اعدام موج جدید اعدام ها پس از انتخابات را محکوم میکند و جامعه جهانی را به اقدام برای نجات جان زندانیان در ایران فرامیخواند.

پیش شرط هر مذاکره ای با دولت جمهوری اسلامی ایران باید آزادی زندانیان سیاسی و لغو همه احکام اعدام باشد

شمارش اعدام ها

پنجمین گزارش "سازمان حقوق بشر ایران" با ذکر دستکم ۵۸۰ مورد اعدام در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. طبق این گزارش، ۶۰ درصد اعدام‌ها در ملاءعام انجام شده‌اند و در بیش از ۱۵ زندان ایران اعدام‌های اعلام نشده و مخفی صورت گرفته‌اند.

سرادا حسین همدانی : صد بمب گذار در ایران بازداشت شدند

ارسال شده توسط ,وبلاگ نویسان علیه اعدام | ۱۹:۱۷ | 0 نظرات »


سرادا حسین همدانی : صد بمب گذار در ایران بازداشت شدند
سردار حسین همدانی، فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران می‌گوید که نیروهای امنیتی، پیش از برگزاری مراسم روز ۲۲ بهمن، حدود ۱۰۰ نفر را به قصد بمب گذاری بازداشت کرده اند.

خبرگزاری هرانا - سردار حسین همدانی، از بازداشت 100 نفر پیش از 22 بهمن به اتهام عضویت در سازمان مجاهدین و انجمن پادشاهی خبر داد.

این فرمانده سپاه در گفت و گو با ایلنا، که نیروهای امنیتی، پیش از برگزاری مراسم روز ۲۲ بهمن، حدود ۱۰۰ عضو سازمان مجاهدین خلق و انجمن پادشاهی که قصد «بمب‌گذاری و ترور» داشته‌اند را دستگیر کردند.اشاره‌ دقیقی به زمان و مکان دستگیری این فراد نکرده است.

این برای نخستین‌بار است که یک مقام بلند‌پایه نظامی از اتهام تروریست برای 100 تن از بازداشت شدگان در ایران خبر میدهد.

آقای همدانی در عین حال تائید کرد که در روز ۲۲ بهمن، «پلیس امنیت و پلیس نظم» در خیابان‌ها حضور داشته‌اند، اما تلاش بر این بوده که در این روز «شهر تهران پادگانی» نشود.

وی با حمایت از حضور نیرو‌های پلیس در مراسم روز ۲۲ بهمن، گفت: «لازم بود که پلیس در خیابان‌ها حضور داشته باشد.»

در روز ۲۲ بهمن آن‌طور که رسانه‌های نزدیک به اصلاح‌طلبان گزارش کرده بودند، نیرو‌های نظامی و امنیتی فراوانی در سطح خیابان‌های شهر تهران حضور داشته و مانع از تجمع مخالفان دولت شدند.

مهدی کروبی یکی از رهبران مخالف دولت نیز در اطلاعیه‌ای از «پادگانی» شدن فضای شهر تهران در این روز به شدت انتقاد کرده بود.

مخالفان دولت می‌گویند که حضور نیرو‌های نظامی در مراسم امسال ۲۲ بهمن طی ۳۰ سال گذشته، بی‌سابقه بوده است.

همدانی از این اظهارنظر مخالفان دولت، «تعجب» کرده و گفته که در کشور‌های اروپایی هم، هنگام برگزاری اجلاس بین‌المللی، حضور نیرو‌های پلیس در شهر گسترده است.

این فرمانده سپاه در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: «در نهم دی ماه، مردم از ما و نیروهای امنیتی خواستند که امنیت را در شهر برقرار کنیم.»

به گفته فرمانده سپاه محمد ‌رسول‌الله تهران، «ملت به ما حقوق می‌دهد و ما نیز خدمت‌گذار آنها هستیم و موظفیم که برای آنها امنیت را برقرار کنیم که در صورت کوتاهی، آنها حق محاکمه ما را دارند.»

0 نظرات

ارسال یک نظر