اعدام ها را در ایران متوقف کنید

وبلاگ نویسان علیه اعدام موج جدید اعدام ها پس از انتخابات را محکوم میکند و جامعه جهانی را به اقدام برای نجات جان زندانیان در ایران فرامیخواند.

پیش شرط هر مذاکره ای با دولت جمهوری اسلامی ایران باید آزادی زندانیان سیاسی و لغو همه احکام اعدام باشد

شمارش اعدام ها

پنجمین گزارش "سازمان حقوق بشر ایران" با ذکر دستکم ۵۸۰ مورد اعدام در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. طبق این گزارش، ۶۰ درصد اعدام‌ها در ملاءعام انجام شده‌اند و در بیش از ۱۵ زندان ایران اعدام‌های اعلام نشده و مخفی صورت گرفته‌اند.

یورش به فعالین حقوق کودکان و دسنگیری تعدادی از آنها

ارسال شده توسط ,وبلاگ نویسان علیه اعدام | ۴:۴۵ | 0 نظرات »

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،در طی روزها گذشته 2 تن از فعالین حقوق کودک با یورش مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و به نقطه نامعلومی منتقل شدند.
روز 7 بهمن ماه 2 فعال حقوق کودک به نام های خانم سعیده میرزائی 25 ساله فوق لیسانس شیمی از دانشگاه تهران از فعالین ان. جی . او . دنیایی بهتر که در حال کمک کردن به کودکان کار و خیابانی بود با یورش مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و به نقطه نامعلومی منتقل شد.
همچنین آقای بابک نظری 22 ساله از ان.جی .او. جهان شایسته برای کودکان بود ولی بدلیل پلمپ کردن آن توسط وزارت اطلاعات مدتی است که برای یاری به کودکان کار و خیابانی همکاری خود را با ان.جی. او. مولوی آغاز کرده بود. او حوالی 10:00 صبح مورد یورش وحشیانه مامورین وزارت اطلاعات قرار گرفت و به نقطه نامعلومی منتقل شد.
مامورین وزارت اطلاعات بعد از ظهر همان روز به منزل پدری آقای نظری در اسلام شهر یورش بردند و ساعتها منزل آنها را مورد بازرسی قرار دادند. آنها بعد بازرسی طولانی کامپیوتر،سی.دی و سایر وسائل شخصی او را با خود بردند.بازرسی و یورش مشابهی به منزل خانم میرزائی صورت گرفت و بعضی از وسائل شخصی او توسط مامورین وزارت اطلاعات ضبط گردید.
خانواده های میرزائی و نظری از زمان دستگیری عزیزانشان تا به حال روزانه در طی روز مقابل دادگاه انقلاب و شبها در مقابل زندان اوین می باشند تا بتوانند از عزیزان خود اطلاعی پیدا کنند.
در هفته های اخیر مامورین وزارت اطلاعات تعدادی از فعالین کودک را دستگیر و در بازداشت خود قرار داده است که از جملۀ آنها خانم مریم ضیاء و آقای مهدی آمیزش می باشند که در حدود 2 ماه است در بند 209 زندان اوین زندانی می باشند. مامورین وزارت اطلاعات همچنین تعداد دیگری از فعالین کودک را برای مدتی بازداشت کرده و پس از چند روز بازجوئی با ضمانت بطور موقت آزاد کرده اند.
لازم به یادآوری است که اکثر افراد دستگیر شده فوق برای دفتر یونیسف در تهران شناخته شده می باشند و بارها با مسئولین دفتر در مورد نحوه کمک به کودکان و تغییر شرایط آنها ملاقاتهایی داشته اند. سکوت و بی عملی دفتر یونیسف در تهران در قبال این مسئله شگفت انگیز می باشد.فعالین حقوق کودک بارها بصورت کتبی و حضوری با مسئولین دفتر یونیسف تهران مذاکراتی در مورد فشارها و تهدیدات وزارت اطلاعات داشته اند و بخصوص در مورد بستن دفتر ان .جی. او جهان شایسته برای کودکان ولی دفتر یونیسف تهران تا به حال از انجام مسئولیتهای خود شانه خالی کرده است و فعالین کودک را در معرض خطر شکنجه و بدرفتاری در بند 209 زندان اوین بی دفاع رها کرده است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، یورش مامورین وزارت اطلاعات به فعالین کودک که قربانی بی عدالتی این رژیم می باشند را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و یونیسف می خواهد که برای آزادی آنها اقدامات عملی انجام دهد.

19 بهمن 1388 برابر با 08 فوریه 2010
گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
دفتر مرکزی یونیسف

0 نظرات

ارسال یک نظر