اعدام ها را در ایران متوقف کنید

وبلاگ نویسان علیه اعدام موج جدید اعدام ها پس از انتخابات را محکوم میکند و جامعه جهانی را به اقدام برای نجات جان زندانیان در ایران فرامیخواند.

پیش شرط هر مذاکره ای با دولت جمهوری اسلامی ایران باید آزادی زندانیان سیاسی و لغو همه احکام اعدام باشد

شمارش اعدام ها

پنجمین گزارش "سازمان حقوق بشر ایران" با ذکر دستکم ۵۸۰ مورد اعدام در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. طبق این گزارش، ۶۰ درصد اعدام‌ها در ملاءعام انجام شده‌اند و در بیش از ۱۵ زندان ایران اعدام‌های اعلام نشده و مخفی صورت گرفته‌اند.

یک فعال زن حقوق بشر بازداشت شد

ارسال شده توسط ,وبلاگ نویسان علیه اعدام | ۹:۳۳ | 0 نظرات »

سما بهمنی فعال حقوق بشر روز سه شنبه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به محل نامعلومی منتقل شد.
خبرگزاری هرانا - روز سه شنبه مورخ 13 بهمن ماه، سما بهمنی، فعال حقوق بشر توسط نیروهای امنیتی در شهر مهاباد بازداشت و به نقطه نامعلومی منتقل شد.
به گزارش هرانا، سما بهمنی، فعال حقوق بشر در پی عزیمت به شهر مهاباد برای پیگیری امور شخصی خود در مسیر برگشت در تاریخ 13 بهمن ماه در تاکسی توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به نقطه نامعلومی منتقل شد.
علیرغم وعده نیروهای امنیتی مبنی بر آزادی وی در طی همان روز، پس از پنج روز کماکان هیچ اطلاعی از سرنوشت این فعال حقوق بشر در دست نیست و خانواده نامبرده در نگرانی از سرنوشت وی به سر می برند.
سما بهمني اهل بندرعباس و از فعالان حقوق بشر است که پیش تر در مردادماه سال گذشته بعلت تلاش براي تهيه گزارشاتي از نقض حقوق بشر در منطقه کردستان و همچنين حمايت از فرزاد کمانگر به همراه همسر خود بازداشت و توسط دادگاه انقلاب شهر سنندج به اتهام تبلیغ علیه نظام و عضویت در مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران به سه سال حبس تعلیقی محکوم شده بود، در حکم عجیب صادره، وی از تردد در مناطق کردنشین و ارتباط با افراد دارای سابقه بازداشت سیاسی منع شده بود.

0 نظرات

ارسال یک نظر