اعدام ها را در ایران متوقف کنید

وبلاگ نویسان علیه اعدام موج جدید اعدام ها پس از انتخابات را محکوم میکند و جامعه جهانی را به اقدام برای نجات جان زندانیان در ایران فرامیخواند.

پیش شرط هر مذاکره ای با دولت جمهوری اسلامی ایران باید آزادی زندانیان سیاسی و لغو همه احکام اعدام باشد

شمارش اعدام ها

پنجمین گزارش "سازمان حقوق بشر ایران" با ذکر دستکم ۵۸۰ مورد اعدام در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. طبق این گزارش، ۶۰ درصد اعدام‌ها در ملاءعام انجام شده‌اند و در بیش از ۱۵ زندان ایران اعدام‌های اعلام نشده و مخفی صورت گرفته‌اند.

تمدید قرار بازداشت حامیان مادران عزادار برای ادامه بازجوئی

ارسال شده توسط ,وبلاگ نویسان علیه اعدام | ۱۱:۰۰ | 0 نظرات »

تمدید قرار بازداشت حامیان مادران عزادار برای ادامه بازجوئی و شکنجه های روحی آنها
بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، حامیان مادران عزادار در بند نسبت به تمدید قرار بازداشت خود اعتراض کردند.
در روزهای اخیر قرار بازداشت حامیان مادران عزادار در بند به توصیه بازجویان وزارت اطلاعات تمدید شده است. حامیان مادران عزادار در بند نسبت به تصمیم غیر انسانی بازجویان وزارت اطلاعات برای تمدید قرار بازداشت و ادامه بازجوئیها و شکنجه های روحی اعتراض کردند. به خانواده های آنها گفته شده که بدلیل اعتراض به تمدید قرار بازداشت، آنها را به دادگاه انقلاب برده اند ولی از زمان و مکان آن چیزی به خانواده ها و وکلاء آنها گفته نشده است. همچنین تاریخ بازداشت حامیان مادران عزادار در بند را از اول اسفند در پرونده آنها قید شده است، در صورتیکه آنها در شبهای 17 و 19 بهمن با یورش مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و به بند 209 زندان اوین منتقل شدند.حامیان مادران عزادار در بند همچنین اتهامات نسبت داده شده را رد کرده اند.
خانواده های حامیان مادران عزادار در بند از زمان دستگیری تا به حال برای پیگیری وضعیت آنها بطور روزانه به دادسرای انقلاب ،دادستانی و زندان اوین مراجعه می کنند. هر کدام از این مراکز آنها را به دیگری احاله می دهد و جواب مشخصی به آنها داده نمی شود. رفتار کارکنان امنیتی دادسرای انقلاب با خانواده ها با تهدید و توهین همراه است و به آنها اجازه داده نمی شود با مسئول پرونده ساخته شده توسط بازجویان وزارت اطلاعات در مورد مادران روبرو شوند.دادسرای انقلاب وقتی که نمی خواهد جوابگوی خانواده ها باشد به آنها می گوید که شعب بازپرسی امنیت به زندان اوین نقل مکان کرده است و ما دیگر جوابگو نیستیم. بعضی از خانواده ها از طرف بازجویان وزارت اطلاعات مورد تهدید و تحت فشار هستند که وضعیت حامیان مادران عزادار دربند را نباید با رسانه ها و سازمانهای حقوق بشری و فعالین حقوق بشری در میان گذاشته شود و این مسئله را ارتباط با بیگانه عنوان می کنند.از زمان دستگیری تاکنون خانواده ها موفق به ملاقات با حامیان مادران عزادار در بند نشده اند.
از طرفی دیگر وکلایی که خانواده ها ی حامیان مادران عزادار در بند انتخاب کرده اند اجازه پیگیری پرونده به آنها داده نمی شود .
اسامی حامیان مادران عزادار که در بند مخوف 209 زندان اوین تحت بازجوئی و فشارهای شیدی روحی هستند به قرار زیر می باشد:
1- خانم ام بنین ابراهیمی 49 ساله متاهل و داردی 2 فرزند می باشند او بامداد یکشنبه 17 بهمن ساعت 03:00 در منزل شخصی اش دستگیر شد.
2-خانم الهام احسنی 27 ساله کارشناس درمان عمومی، از فعالین حقوق کودکان کار و خیابانی و همچنین از یاری دهندگان به زنانی که مبتلا به ویروس آچ .آی .وی است. او دوشنبه شب 19 بهمن ساعت 22:30 دستگیرو به بند 209 زندان اوین منتقل شد.
3- خانم ژیلا کرم زاده مکوندی 49 ساله، دوشنبه شب 19بهمن حوالی ساعت 23:30 دستگیر و به سلولهای انفرادی بند 209 زندان اوین منتقل شد.
4 .دکتر لیلا سیف الهی 42 ساله دوشنبه شب 19 بهمن دستگیر و به بند 209 زندانی اوین منتقل شد.
5-خانم فاطمه رستگاری متاهل و دارای 2 فرزند می باشد دوشنبه شب19 بهمن دستگیر و به بند 209 زندان اوین متقل شدند
6- منیژه طاهری
7- خانم فرزانه زینالی 53 ساله متاهل و دارای 2 فرزند می باشد او 19 دی ما ه به منظور شرکت کردن در مراسم اعتراضی مادران عزادار عازم پارک لاله بود که در مسیر توسط مامورین وزارت اطلاعات ربوده شد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، تمدید قرار بازداشت حامیان مادران عزادارجهت ادامه بازجوئیها و شکنجه های روحی برای اعتراف گیری و پرونده سازی علیه آنها را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر ،گزارشگر ویژه زنان و دستگیریهای خودسرانه سازمان ملل متحد خواستار اقدامات عملی و فوری برای پایان دادن به شکنجه های روحی و آزادی بی قید و شرط آنها است.

11 اسفند 1388 برابر با 2 مارس 2010
گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
گزارشگر زنان سازمان ملل متحد
گزارشگر شكنجه سازمان ملل متحد
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل

0 نظرات

ارسال یک نظر