اعدام ها را در ایران متوقف کنید

وبلاگ نویسان علیه اعدام موج جدید اعدام ها پس از انتخابات را محکوم میکند و جامعه جهانی را به اقدام برای نجات جان زندانیان در ایران فرامیخواند.

پیش شرط هر مذاکره ای با دولت جمهوری اسلامی ایران باید آزادی زندانیان سیاسی و لغو همه احکام اعدام باشد

شمارش اعدام ها

پنجمین گزارش "سازمان حقوق بشر ایران" با ذکر دستکم ۵۸۰ مورد اعدام در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. طبق این گزارش، ۶۰ درصد اعدام‌ها در ملاءعام انجام شده‌اند و در بیش از ۱۵ زندان ایران اعدام‌های اعلام نشده و مخفی صورت گرفته‌اند.

نوید خانجانی، عضو کمیته گزارشگران حقوق بشر بازداشت شد

ارسال شده توسط ,وبلاگ نویسان علیه اعدام | ۱۱:۰۹ | 0 نظرات »


کمیته گزارشگران حقوق بشر - نوید خانجانی، فعال مدنی - دانشجویی شام‌گاه سه‌شنبه ۱۱ اسفندماه در منزلش در اصفهان بازداشت شد.

بنا بر گزارش‌های دریافتی، حدود ساعت ۱۱:۳۰ شب، ۷ تن از ماموران امنیتی با حضور در منزل این فعال مدنی، ضمن تفتیش منزل و ضبط وسایل شخصی وی از جمله کامپیوتر اقدام به بازداشت او کردند.

نیروهای امنیتی که حکم بازداشت وی را از دادگاه انقلاب در دست داشتند، ابراز کردند وی را به دادسرای نیکبخت اصفهان خواهند برد و فردا او را به زندان اوین منتقل خواهند کرد.

نوید خانجانی، عضو کمیته گزارشگران حقوق بشر و از اعضای موسس جمعیت مبارزه با تبعیض تحصیلی است. وی همچنین به دلیل اعتقاد به آیین بهایی از تحصیل در دانشگاه محروم شده است و در سال‌های اخیر فعالیت‌های چشمگیری را در زمینه حق تحصیل انجام داده است.

با بازداشت نوید خانجانی، تعداد اعضای دربند کمیته گزارشگران حقوق بشر به ۷ تن رسید. در حال حاضر شیوا نظرآهاری، کوهیار گودرزی، نوید خانجانی، سعید جلالی‌فر، سعید کلانکی، سعید حائری و مهرداد رحیمی اعضای دربند این نهاد مدنی هستند.

تکمیلی: تصویری که مشاهده می‌نمایید امروز چهارشنبه از نوید خانجانی، در نزدیکی دادگاه نیکبخت اصفهان هنگام خداحافظی وی با خانواده‌اش و انتقال وی به زندان اوین گرفته شده است.

کميته گزارشگران حقوق بشر



0 نظرات

ارسال یک نظر