اعدام ها را در ایران متوقف کنید

وبلاگ نویسان علیه اعدام موج جدید اعدام ها پس از انتخابات را محکوم میکند و جامعه جهانی را به اقدام برای نجات جان زندانیان در ایران فرامیخواند.

پیش شرط هر مذاکره ای با دولت جمهوری اسلامی ایران باید آزادی زندانیان سیاسی و لغو همه احکام اعدام باشد

شمارش اعدام ها

پنجمین گزارش "سازمان حقوق بشر ایران" با ذکر دستکم ۵۸۰ مورد اعدام در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. طبق این گزارش، ۶۰ درصد اعدام‌ها در ملاءعام انجام شده‌اند و در بیش از ۱۵ زندان ایران اعدام‌های اعلام نشده و مخفی صورت گرفته‌اند.

خبرگزاری هرانا - جمعی از زندانیان سیاسی بند 350 زندان اوین در نامه ای از بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل خواستند از بازداشتگاههای سیاسی و امنیتی ایران بازدید کند.

متن نامه این زندانیان به شرح زیر است:
عاليجناب بان کی مون
دبير كل محترم سازمان ملل متحد
در شرايطي كه راديو و تلويزيون دولتي ايران سانسور همه جانبه اي را در برنامه هاي خبري خود اعمال مي كند و دسترسي به كليه روزنامه هاي كثير الانتشار ايران بويژه نشريات متعلق به دگر انديشان و اصلاح طلبان براي ما زندانيان سياسي و مطبوعاتي محبوس در بازداشتگاههاي امنيتي و بند 350 اوين ممنوع است ، اطلاع يافتيم كه جنابعالي به دعوت دولت ايران طي روزهاي آينده به تهران سفر خواهيد كرد. حداقل درخواست ما بويژه گروه گسترده اي كه در جريان انتخابات رياست جمهوري 22 خرداد 1388 ايران و رويدادهاي پس از آن به بهانه هاي واهي و اتهامهاي ساختگي تهديد و دستگير و محاكمه و زنداني شده اند اين است كه در جريان سفر خود به ايران از بازداشتگاههاي سياسي و امنيتي و بند 350 زندان اوين بازديد نماييد و بصورت خصوصي با محكومان و زندانيان ملاقات و گفتگو كنيد.
اين اقدام فرصتي را فراهم مي آورد تا جنابعالي بطور دقيق در جريان بخشي از موارد زير پا گذاردن اصول اوليه آزادي ، دموكراسي و عدالت و همچنين ابعاد گسترده نقض حقوق بشر بويژه موارد شاخص دوران دستگيري ها ، بازجويي ها، تفهيم اتهامها و محاكمه هاي فرمايشي تحت فشارهاي روحي و جسمي اخير قرار بگيريد و از نزديك با شرايط خاص بازداشتگاهها و زندانهاي ايران بخصوص بند 350 زندان اوين اشنا شويد .
با احترام فراوان
عيسي سحرخيز
26/1/89-15آپريل 2010
با نمايندگي از طرف جمعي از زندانيان بند 350 زندان اوين

0 نظرات

ارسال یک نظر