اعدام ها را در ایران متوقف کنید

وبلاگ نویسان علیه اعدام موج جدید اعدام ها پس از انتخابات را محکوم میکند و جامعه جهانی را به اقدام برای نجات جان زندانیان در ایران فرامیخواند.

پیش شرط هر مذاکره ای با دولت جمهوری اسلامی ایران باید آزادی زندانیان سیاسی و لغو همه احکام اعدام باشد

شمارش اعدام ها

پنجمین گزارش "سازمان حقوق بشر ایران" با ذکر دستکم ۵۸۰ مورد اعدام در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. طبق این گزارش، ۶۰ درصد اعدام‌ها در ملاءعام انجام شده‌اند و در بیش از ۱۵ زندان ایران اعدام‌های اعلام نشده و مخفی صورت گرفته‌اند.

شش بار قصاص برای زن سارق

ارسال شده توسط ,وبلاگ نویسان علیه اعدام | ۱:۴۹ | 0 نظرات »



خبرگزاری هرانا - زن جواني كه به انگيزه سرقت،‌ 5 زن و يك مرد سالخورده را در شهرستان قزوين به قتل رسانده بود، از سوي قضات شعبه دوم دادگاه كيفري استان قزوين به 6 بار قصاص در ملأعام، حبس، شلاق و رد مال محكوم شد.
به گزارش جام جم آنلاین، با اعتراف زن سارق به 6 قتل و بازسازي صحنه‌‌هاي قتل، وي روانه زندان شد و پرونده قضايي وي با صدور كيفرخواست به دادگاه كيفري استان قزوين ارسال شد و متهم در 3 جلسه در دادگاه محاكمه شد و به قتل‌ها اعتراف كرد.
قضات شعبه دوم دادگاه كيفري استان تهران پس از شنيدن اظهارات متهم، او را با تجديد قرار قانوني روانه زندان كردند و چند روز قبل مهين، قاتل سريالي زنان را به خاطر 6 فقره قتل به 6 بار قصاص در ملأ عام، به خاطر سرقت اموال مقتولان به 24 ماه حبس و 74 ضربه شلاق و نيز رد مال به خانواده‌هاي قربانيان محكوم كردند.
شوهر مهين به عنوان متهم دوم پرونده نيز به 3 سال حبس و 9 متهم ديگر كه در خريد اموال مسروقه نقش داشتند به حبس، شلاق و رد مال محكوم شدند.
بر اساس این گزارش، روز 16 بهمن ماه سال 87 فردي با مركز فوريت‌هاي پليسي 110 شهرستان قزوين تماس گرفت، با اعزام ماموران انتظامي به محل حادثه، معلوم شد، زن سالخورده بر اثر خفگي به قتل رسيده است. در حالي كه جستجو براي يافتن قاتل فراري ادامه داشت، 27 روز بعد ماموران جسد زن سالخورده ديگري را در بوستان فدك قزوين كشف كردند. بعد از وقوع اين دو حادثه، 3 زن سالخورده ديگر هم به فاصله چند هفته به قتل رسيدند.
كارآگاهان جنايي جستجوي ويژه‌اي را براي يافتن قاتل سريالي آغاز كرده بودند تا اين كه اوايل سال گذشته زن سالخورده‌اي كه بشدت زخمي بود به مركز پليس مراجعه و از سوءقصد به جان خود خبر داد.
اين زن در اظهاراتش به پليس گفت: وقتي به گورستان حاشيه شهر رفته بودم، با يك زن جوان قوي‌هيكل آشنا شدم و پس از ترك گورستان، سوار خودروي رنوي وي شدم تا به منزل بروم. در ميانه راه زن جوان آبميوه به من تعارف كرد و بعد از نوشيدن آن بدحال شدم. در همين موقع، زن راننده با سرقت طلاهايم، قصد خفه كردن مرا داشت كه با او درگير شدم و نجات يافتم.
در ادامه تحقيقات زني به نام مهين در اين رابطه دستگير شد. با انتقال زن به نام مهين به اداره جنايي پليس آگاهي شهرستان قزوين، وي اعتراف كرد كه به انگيزه تامين هزينه درمان فرزندش و به خاطر بدهي به مردم، 5 زن سالخورده و سال 85 هم مرد صاحبخانه‌اش را به قتل رسانده است.

نظر
افزودن جدید

0 نظرات

ارسال یک نظر