اعدام ها را در ایران متوقف کنید

وبلاگ نویسان علیه اعدام موج جدید اعدام ها پس از انتخابات را محکوم میکند و جامعه جهانی را به اقدام برای نجات جان زندانیان در ایران فرامیخواند.

پیش شرط هر مذاکره ای با دولت جمهوری اسلامی ایران باید آزادی زندانیان سیاسی و لغو همه احکام اعدام باشد

شمارش اعدام ها

پنجمین گزارش "سازمان حقوق بشر ایران" با ذکر دستکم ۵۸۰ مورد اعدام در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. طبق این گزارش، ۶۰ درصد اعدام‌ها در ملاءعام انجام شده‌اند و در بیش از ۱۵ زندان ایران اعدام‌های اعلام نشده و مخفی صورت گرفته‌اند.

دو نفر در ملا عام در خوزستان به دار آویخته شدند

ارسال شده توسط ,وبلاگ نویسان علیه اعدام | ۴:۵۳ | 0 نظرات »



حقوق بشر ایران، ۲۴ فروردین ماه ۱۳۸۹: بنا به گزارشهای بدست رسیده به سازمان حقوق بشر ایران هفته گذشته دو نفر در شهرهای بهبهان و شادگان استان خوزستان در ملاء عام به دار آویخته شدند.
روزنامه حکومتی کیهان با تائید این مطلب به نقل از روابط عمومي دادگستري استان خوزستان از اعدام دو نفر به اتهام قاچاق مواد مخدرخبر داد. به گزارش این روزنامه اين احكام در ميدان هاي غدير بهبهان و ميدان شهرداري شادگان اجرا شدند .
برخی از گزارشهای بدست رسیده از منابع غیر رسمی حاکی از آن است که اعدام ملاء عام (پنجشنبه ۱۹ فروردین) در بهبهان ناکام بوده و فرد اعدامی بعدا در زندان اعدام شده است. طبق این گزارشها مراسم اعدام با اعتراضات مردم همراه بوده است و ماموران انتظامی با شلیک هوائی به متفرق کردن جمعیت مبادرت ورزیده اند. همچنین گفته شده است که بر خلاف آنچه مقامات حکومتی اعلام کرده اند فرد اعدام شده در رابطه با مسائل سیاسی وامنیتی دستگیر شده بود.
سازمان حقوق بشر ایران در حال جستجو در مورد جزئیات بیشتر در مورد اعدام بهبهان و هویت فرد اعدام شده است. از کسانی که در این مورد اطلاعات بیشتری در دست دارند تقاضا میشود که اطلاعات خود را به آدرس میل iranhr2007@gmail.com بفرستند.
بنا به گزارشهای رسیده، یک مرد دیگر روز چهارشنبه ۱۸ فروردین در شهر شادگان در ملاء عام به دار آویخته شد. هویت این فرد مشخص نیست.
در ماههای گذشته دستکم پنج نفر در استان خوزستان در ملاء عام به دار آویخته شده اند. طی هفته گذشته نیز دستکم ۱۳ نفر در ایران اعدام شده اند. محمود امیری مقدم، سخنگوی سازمان حقوق بشر ایران ضمن محکوم کردن موج جدید اعدامها در ایران از جامعه بین المللی خواست تا به نقض حقوق بشردر ایران توجه بیشتری دهند.

0 نظرات

ارسال یک نظر