اعدام ها را در ایران متوقف کنید

وبلاگ نویسان علیه اعدام موج جدید اعدام ها پس از انتخابات را محکوم میکند و جامعه جهانی را به اقدام برای نجات جان زندانیان در ایران فرامیخواند.

پیش شرط هر مذاکره ای با دولت جمهوری اسلامی ایران باید آزادی زندانیان سیاسی و لغو همه احکام اعدام باشد

شمارش اعدام ها

پنجمین گزارش "سازمان حقوق بشر ایران" با ذکر دستکم ۵۸۰ مورد اعدام در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. طبق این گزارش، ۶۰ درصد اعدام‌ها در ملاءعام انجام شده‌اند و در بیش از ۱۵ زندان ایران اعدام‌های اعلام نشده و مخفی صورت گرفته‌اند.

صدور حکم اعدام در نوار غزه ادامه خواهد یافت

ارسال شده توسط ,وبلاگ نویسان علیه اعدام | ۷:۵۶ | 0 نظرات »


صدای آمریکا / سه شنبه ٣١ فروردین ماه ۱۳۸۹ - گروه شبه نظامی و اسلامگرای حماس می گوید علیرغم انتقادهای گروه های مدافع حقوق بشر، اعدام ها در نوار غزه ادامه خواهد یافت.

فتحی حماد وزیر کشور حماس روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری گفت، صدور احکام اعدام از سوی حماس برای «جرائم سنگین» ادامه خواهد یافت.

خبرگزاری فرانسه به نقل از فتحی حماد گفت حماس جاسوسی برای اسرائیل را «خط قرمز» به حساب می آورد که ساکنین نوار غزه نباید از آن عبور کنند.

هفته گذشته گروه مدافع حقوق بشر «المیزان» گفت حماس دو فلسطینی را به جرم همکاری با اسرائیل در جوخه آتش اعدام کرده است.

سازمان عفو بین الملل ضمن محکوم کردن اعدام می گوید حماس این دو مرد را طی یک «روند ناعادلانه نظامی» محکوم کرد که با استانداردهای حقوق بین الملل در تناقض است.

اعدام اخیر دو فلسطینی توسط حماس، اولین موارد اعدام از سوی این گروه اسلامگرا از زمان تحت کنترل گرفتن نوار غزه در سال ۲۰۰۷ تا کنون به شمار می رود.

0 نظرات

ارسال یک نظر