اعدام ها را در ایران متوقف کنید

وبلاگ نویسان علیه اعدام موج جدید اعدام ها پس از انتخابات را محکوم میکند و جامعه جهانی را به اقدام برای نجات جان زندانیان در ایران فرامیخواند.

پیش شرط هر مذاکره ای با دولت جمهوری اسلامی ایران باید آزادی زندانیان سیاسی و لغو همه احکام اعدام باشد

شمارش اعدام ها

پنجمین گزارش "سازمان حقوق بشر ایران" با ذکر دستکم ۵۸۰ مورد اعدام در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. طبق این گزارش، ۶۰ درصد اعدام‌ها در ملاءعام انجام شده‌اند و در بیش از ۱۵ زندان ایران اعدام‌های اعلام نشده و مخفی صورت گرفته‌اند.

گزارش ماهانه محکومیت یا اجرای احکام اعدام / فروردین ماه

ارسال شده توسط ,وبلاگ نویسان علیه اعدام | ۵:۲۰ | 0 نظرات »



خبرگزاری هرانا - آنچه در پی می آید حداقل موارد محکومیت یا اجرای احکام اعدام در ایران در محدوده زمانی فروردین ماه سال 89 است که توسط مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران گردآوری یا ثبت شده است :

اجرای حکم

سه نفر در تایباد به دار آویخته شدند: سه نفر به جرم قاچاق مواد مخدر در زندان تایباد به دار آویخته شدند.

اعدام سه تبعه افغانستان در ایران: سه تن از اتباع افغانستان در ایران به جرم قاچاق مواد مخدر اعدام شده‌اند.

اجرای حکم اعدام و قطع عضو در ماهشهر: به دستور یک قاضی در ماهشهر دست و پای یک نفر قطع و یک نفر به دار آویخته شد.

دو نفر در ملا عام در استان خوزستان به دار آویخته شدند: دو نفر در شهرهای بهبهان و شادگان استان خوزستان بنا بر اتهامی سیاسی امنیتی، در ملاء عام به دار آویخته شدند.

اجرای حکم اعدام 3 تن در زندان اصفهان: سه تن به نام های مرتضی، قادر و غلامرضا صبح روز 22 فروردین ماه در زندان مركزي اصفهان به دار آويخته شدند.

پنج نفر در مشهد اعدام شدند: روز پنج شنبه 19 فروردین ماه، حکم اعدام پنج نفر در مشهد به جرام قاچاق مواد مخدر، اجرا شد.

یک مرد جوان در ماهشهر به دار آویخته شد: پیش از ظهر سه شنبه ۲۴ فروردین ماه، یک مرد جوان ۲۸ ساله با نام "عدنان البو" در ملاء عام در ماهشهر و به جرم سرقت مسلحانه اعدام شد.

دولت افغانستان: ایران شش افغان را اعدام کرده است: دولت افغانستان تعداد شهروندان این کشور را که در ایران اخیرا و به جرم قاچاق مواد مخدر اعدام شدند، شش نفر اعلام کرد.

اعدام پنج نفر در زندان کرمان: دادگستری استان کرمان اعلام کرد که متعاقب صدور احکام برای پنج نفر در محاکم کیفری و انقلاب اسلامی کرمان این ۵ نفر اعدام شدند.

دو نفر در اصفهان اعدام شدند : روزنامه کیهان از اجرای حکم اعدام دو زندانی به اتهام تجاوز در شهر اصفهان خبر داد.

صدور حکم

صدور حکم اعدام برای یک نظامی: جلسه رسیدگی به پرونده علی محمدی مقدم، یکی از نظامیان به جرم اقدام علیه امنیت ملی تشکیل شد، نامبرده از سوی دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شد.

يک شهروند به اعدام محکوم شد: یک شهروند تهرانی به اتهام قتل به اعدام محکوم شد.

معلم پاکدشتی به اعدام محکوم شد: دادگاه انقلاب در حکمی عبدالرضا قنبری، معلم دبیرستان یکی از مدارس پاکدشت و استاد دانشگاه به اعدام محکوم شد.

شش بار قصاص برای زن سارق: زن جواني كه به انگيزه سرقت،‌ 5 زن و يك مرد سالخورده را در شهرستان قزوين به قتل رسانده بود، از سوي قضات شعبه دوم دادگاه كيفري استان قزوين به 6 بار قصاص در ملأعام، حبس، شلاق و رد مال محكوم شد.

محکومیت مرد جوانی به نام "حامد" به قصاص : مردجوانی به نام "حامد" به اتهام اینکه در یک درگیری جوان دیگری به نام "حسین" را به قتل رسانده، با حکم دادگاه کیفری به ریاست قاضی نورالله عزیزمحمدی، به قصاص محکوم شد.

0 نظرات

ارسال یک نظر