اعدام ها را در ایران متوقف کنید

وبلاگ نویسان علیه اعدام موج جدید اعدام ها پس از انتخابات را محکوم میکند و جامعه جهانی را به اقدام برای نجات جان زندانیان در ایران فرامیخواند.

پیش شرط هر مذاکره ای با دولت جمهوری اسلامی ایران باید آزادی زندانیان سیاسی و لغو همه احکام اعدام باشد

شمارش اعدام ها

پنجمین گزارش "سازمان حقوق بشر ایران" با ذکر دستکم ۵۸۰ مورد اعدام در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. طبق این گزارش، ۶۰ درصد اعدام‌ها در ملاءعام انجام شده‌اند و در بیش از ۱۵ زندان ایران اعدام‌های اعلام نشده و مخفی صورت گرفته‌اند.

بهروز جاويد تهرانی در خطر مرگ

ارسال شده توسط ,وبلاگ نویسان علیه اعدام | ۷:۱۱ | 2 نظرات »




بهروز جاويد تهراني از دستگيرشدگان اعتراضات گسترده دانشجويي در ۱۸ تير ماه ۷۸ است. او ده سال در زندان جمهوري اسلامي مانده و مورد اذيت و آزار بسياري قرار گرفته است. او بارها به اعتصاب غذا دست زده و اکنون در دهمين روز اعتصاب غذا در زندان گوهردشت٬ در وضعيت خطرناکي است. بهروز از جمله زندانياني است که به حکومت اسلامي همواره " نه " گفته و بهمين دليل مورد آزارهاي جسمي و روحي زيادي بوده است .
در زندان گوهر دشت علاوه بر بهروز سه زنداني سياسي ديگر نيز به اعتصاب غذا دست زده اند. اسامي اين زندانيان اينهاست: - رضا جلالى- حسين کرمى- محمد رضائى


اين زندانيان در سلولهاى انفرادى معروف به سگدونى زندانى هستند. شرايطى که در اين سلولها حاكم است عبارت است از:
- زندانيان 3 بار در روز حق استفاده از سرويسهاى بهداشتى را دارند
- غذاى زندانيان از کيفيت و کميت بسيار پايينى برخوردار است و زندانى در حد زنده ماندن غذا دريافت مىکند
- شکنجه زندانيان با باتونهاى برقى و ساير باتونها صورت مىگيرد
- زندانيان هر چند هفته يکبار حق استفاده از حمام را دارند
- زدن دستبند و پابند به زندانى و رها کردن او در سلول
- محروحيت کامل از امکانات درمانى و قطع داروهاى آنها
- قطع کامل ارتباط زندانى با خانواده و جهان خارج از سلول و همچنين موارد متعدد ديگر شکنجه مىباشد.

کميته بين المللي عليه اعدام از همگان دعوت ميکند که به اين زمينه سازي براي جنايت از سوي جمهوري اسلامي ايران٬ به تحت فشار گذاشتن وحشيانه زندانيان سياسي و بي توجهي مطلق به خطرات ناشي از اعتصاب غذا و راندن زندانيان به سوي مرگ اعتراض کنند. ما نبايد بگذاريم بهروز جاويد تهراني٬ رضا جلالي٬ حسين کرمي و محمد رضايي در اثر فشارهاي وحشيانه زندانبانان و وادار شدن آنها به اعتصاب غذا براي مقابله با اين اوضاع وحشتناک٬ به مرگ تدريجي محکوم شوند. به اين زمينه سازي حکومت اسلامي براي جنايت اعتراض کنيد.

کميته بين المللي عليه اعدام

2 نظرات

  1. كانون حمايت از خانواده جان باختگان وبازداشتي ها // ۲۱ آبان ۱۳۸۹ ساعت ۲۲:۴۱  

    با سلام و خسته نباشيد به شما مديريت محترم وبلاگ نويسان عليه اعدام,خوشحال ميشويم كه اخبار سايت كانون حمايت از خانواده جان باختگان و بازداشتي ها ,به نام براي عدالت را دركلوب خود درج نماييد , اين سايت منعكس كننده اخبار نقض حقوق بشرودانشجويان دربند و تضييع حقوق و مشكلات آنهاست , ما صداي ياران دبستاني دربند شما هستيم , همچنين كانون , آنچنان كه از اسم آن بر مي آيد حامي و پشتيبان و منعكس كننده مشكلات خانواده هاي جان باختگان در اعتراضات سال 88 است ,سايت ما محلي براي زنده نگاه داشتن ياد كيانوش , ندا, سهراب و .. است ,خواهشمنديم اخبار سايت ما را منعكس كرده وهمچنين با معرفي ما به ساير دوستانتان در دانشگاه و نت ,ما را در انجام هرچه بهتر خدمات ياري نماييد,علاوه براين كانون دربخش حقوق خود ارائه كننده خدمات حقوقي براي كمك به دوستان و خانواده دانشجويان و زندانيان سياسي دربند است .
    آدرس سايت كانون :http://navaonline.tk
    آدرس صندوق كانون:inf0@kanoonjb.com
    علاوه براين در صورت امكان يك ايميل براي ما ارسال نماييدتا ما در اسرع وقت اخبار مهم را براي شمابفرستيم ,منتظر پاسخ شما هستيم .

  2. دفترها // ۲۳ آبان ۱۳۸۹ ساعت ۵:۳۱  

    مرگ بر جمهوری اسلامی..مرگ بر دیکتاتور.

ارسال یک نظر