اعدام ها را در ایران متوقف کنید

وبلاگ نویسان علیه اعدام موج جدید اعدام ها پس از انتخابات را محکوم میکند و جامعه جهانی را به اقدام برای نجات جان زندانیان در ایران فرامیخواند.

پیش شرط هر مذاکره ای با دولت جمهوری اسلامی ایران باید آزادی زندانیان سیاسی و لغو همه احکام اعدام باشد

شمارش اعدام ها

پنجمین گزارش "سازمان حقوق بشر ایران" با ذکر دستکم ۵۸۰ مورد اعدام در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. طبق این گزارش، ۶۰ درصد اعدام‌ها در ملاءعام انجام شده‌اند و در بیش از ۱۵ زندان ایران اعدام‌های اعلام نشده و مخفی صورت گرفته‌اند.

سناریوی وزارت اطلاعات ( فرشته قاضی )

ارسال شده توسط ,وبلاگ نویسان علیه اعدام | ۱۹:۰۵ | 0 نظرات »

عبدالرضا قنبری، معلم 47 ساله یکی از مدارس پاکدشت هم با اتهام محاربه به اعدام محکوم شده است. استناد قاضی صلواتی در صدور حکم اعدام این معلم که 24 دی ماه بازداشت شده "محاربه از طریق ارتباط با گروه‌های معاند که از مصادیق این موضوع داشتن ایمیل‌های مشکوک و ارتباط با یکی از رسانه‌های تلویزیونی خارج از کشور" بوده است.

اما منظور از این "ایمیل های مشکوک و ارتباط با یکی از رسانه های تلویزیونی خارج از کشور" چیست؟ بررسی های روز نشان می دهد که عبدالرضا قنبری در آذر 88 ایمیلی دریافت میکند که به ظاهر از سوی سازمان مجاهدین خلق بوده است. او به این ایمیل پاسخ نمی دهد اما پس از مدتي تلفنی با او تماس گرفته مي‌شود و فردي که خود را نماینده سازمان مجاهدین خلق معرفی میکرده، از وي مي‌خواهد در تجمعات خياباني حضور يابد و گزارش ارسال كند.

براساس اطلاعاتی که نزدیکان آقای قنبری در اختیار "روز" قرار داده اند، این فرد بار دیگر در روزعاشورا با آقای قنبری تماس می گیرد و این معلم دبیرستانی، گزارشی يك دقيقه ای پای تلفن به او می دهد و فيلمي در حدود نيم دقيقه نیز به آدرس ايميل وي ارسال مي‌كند.

يك هفته بعد در روز 14 دي 1388 او را در محل كارش كه دبيرستاني در پاكدشت بوده دستگير مي‌كنند و بنابراين درخواست آنان را مبني بر همكاري، حضور در دادگاه علني و بيان اظهارات خلاف واقع و اغراق‌آميز عليه خود مي‌پذيرد. در روز 9 بهمن او را به اتفاق جمعي همچون مرتضي سيمياري و پیام فناييان به محل دادگاه می برند، سئوالاتي را كه قرار بوده قاضي روز بعد از ايشان بپرسد به آنان می دهند و به آنان گفته مي‌شود اگر اين پاسخ‌ها را بدهيد در مجازات شما تخفيف داده می شود. همچنين به او و سايرين گفته مي‌شود كه از درخواست وكيل تعييني صرف‌نظر كنند تا به آن‌ها بيشتر ارفاق شود و سپس مانند سكانس‌هاي آزمايشي از ايشان فيلم‌برداري مي‌شود. روز بعد يعني دهم بهمن، دادگاه با رياست قاضي صلواتي تشكيل می شود و آن‌ها هم طبق موافقت قبلي موارد را اعلام مي‌كنند.

اما پی گیریهای خبرنگار "روز" نشان می دهد ایمیلی که به ظاهر از سوی سازمان مجاهدین و تلویزیون آنها برای عبدالرضا قنبری فرستاده شده متعلق به این سازمان نیست و به نظر می رسد سناریویی از سوی وزارت اطلاعات برای به دام انداختن عبدالرضا قنبری و موارد مشابه دیگر بوده است.

در همین زمینه می توان به هادی عابد خدا اشاره کرد که که 17 دی ماه از سوی وزارت اطلاعات بازداشت شد. او از زندانیان دهه شصت بوده که هنگام بازداشت در دهه شصت بر اثر اصابت گلوله، فلج شده بود.

این فعال سیاسی سابق که به اتهام شرکت در تجمعات اعتراضی بعد از انتخابات بازداشت شده، متهم به همکاری با سازمان مجاهدین خلق است و با همین اتهام به دو سال حبس تعزیری محکوم شده است. این در حالیست که او سالهاست هیچ گونه فعالیت سیاسی ندارد.

0 نظرات

ارسال یک نظر