اعدام ها را در ایران متوقف کنید

وبلاگ نویسان علیه اعدام موج جدید اعدام ها پس از انتخابات را محکوم میکند و جامعه جهانی را به اقدام برای نجات جان زندانیان در ایران فرامیخواند.

پیش شرط هر مذاکره ای با دولت جمهوری اسلامی ایران باید آزادی زندانیان سیاسی و لغو همه احکام اعدام باشد

شمارش اعدام ها

پنجمین گزارش "سازمان حقوق بشر ایران" با ذکر دستکم ۵۸۰ مورد اعدام در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. طبق این گزارش، ۶۰ درصد اعدام‌ها در ملاءعام انجام شده‌اند و در بیش از ۱۵ زندان ایران اعدام‌های اعلام نشده و مخفی صورت گرفته‌اند.

اعدام پنج نفر در زندان کرمان

ارسال شده توسط ,وبلاگ نویسان علیه اعدام | ۸:۵۲ | 0 نظرات »

خبرگزاری هرانا - دادگستری استان کرمان اعلام کرد: متعاقب صدور احکام برای پنج نفر در محاکم کیفری و انقلاب اسلامی کرمان این ۵ نفر اعدام شدند.

به گزارش ایسنا، در این میان فردی به اتهام «شرارت» و فردی دیگر به نام مهدی.ن معروف به “شهنو” به جرم «حمل مسلحانه ۶۰۰ کیلوگرم تریاک» و ۱۳ مورد سابقه درگیری، شرارت، آدم ربایی، گروگان گیری و تیر اندازی منجر به قتل شهروندان و ماموران نیروی انتظامی که از سال ۸۰ در شهر بم و نقاط مختلف این شهرستان به انجام رسانده بود با حکم دادگاه انقلاب اسلامی کرمان و تأیید دادستانی کل کشور در زندان کرمان به دار آویخته شدند.

همچنین احکام اعدام “فیض الله و نظر.ب و علام.ه” که در حمل و نگهداری ۵۹۵ کیلوگرم تریاک و ۱۰۶ کیلوگرم مرفین مشارکت داشتند، به همراه “حسین.س” که به جرم «زنای به عنف» توسط دادگاه انقلاب اسلامی و کیفری استان به اعدام محکوم شده بودند در زندان کرمان به مرحله اجرا درآمد.


0 نظرات

ارسال یک نظر