اعدام ها را در ایران متوقف کنید

وبلاگ نویسان علیه اعدام موج جدید اعدام ها پس از انتخابات را محکوم میکند و جامعه جهانی را به اقدام برای نجات جان زندانیان در ایران فرامیخواند.

پیش شرط هر مذاکره ای با دولت جمهوری اسلامی ایران باید آزادی زندانیان سیاسی و لغو همه احکام اعدام باشد

شمارش اعدام ها

پنجمین گزارش "سازمان حقوق بشر ایران" با ذکر دستکم ۵۸۰ مورد اعدام در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. طبق این گزارش، ۶۰ درصد اعدام‌ها در ملاءعام انجام شده‌اند و در بیش از ۱۵ زندان ایران اعدام‌های اعلام نشده و مخفی صورت گرفته‌اند.



سازمان عفو بينالملل : حسين خضري 28 ساله و زينب جلاليان يك زن 27 ساله كه هر دو عضو اقليت كرد ايران هستند نگرانند كه در خطر قريبالوقوع اعدام قرار گرفتهاند. آنها در كيسهاي جداگانه بخاطر عضويت در ”زندگي آزاد كردستان”[پژاك] متهم به محارب (دشمني با خدا) شدهاند.حسين خضري در كرمانشاه در 2008 دستگير شد و در بازداشتگاههاي تحت كنترل وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران نگهداشته شد و بعد هم از طرف دادگاه انقلاب اروميه در شمال غربي ايران به جرم محارب، محكوم به اعدام شد. حكم او در حدود اوت 2009 اقامه[تأييد و اعلام] شد. حسين خضري گفت او مورد شكنجه قرار گرفته است و خواستار انجام يك تحقيق شد اما درخواست او در مارس 2010 رد شد. در 11 آوريل 2010 از زندان مركزي اروميه به يك مكان نامعلوم منتقل گرديد و اين نگرانيها را برانگيخت كه؛ اعدام او ممكن است قريبالوقوع باشد.زينب جلاليان از ماكو شهري در شمال غرب ايران، توسط دادگاه انقلاب كرمانشاه به اتهام محارب بودن محكوم به اعدام شد. قبل از اين، وي مدت 8 ماه در يك بازداشتگاه وزارت اطلاعات نگهداشته شد كه طي آن خانوادهاش هيچ اطلاعي از سرنوشت او نداشتند. بنا به گزارشات، زينب جلاليان طي بازداشت و محاكمهاش دسترسي به وكيلش نداشت. وي گفته است محاكمه او چند دقيقه بيشتر طول نكشيد.حكم زينب جلاليان توسط دادگاه عالي در 26 نوامبر 2009 تأييد گرديد. وي در مارس 2010 از زندان كرمانشاه به نقطه نامعلومي و احتمالاً بازداشتگاه وزارت اطلاعات منتقل شد. پس از چند هفته در اواخر مارس 2010 وي به بخش 209 زندان اوين در تهران منتقل شد.دلايل دقيق انتقال او نامعلوم است اما گزارشگران وبسايتي و فعالان حقوق بشري در ايران گزارش كردهاند كه وي در صف اعدام قرار گرفته است. …

0 نظرات

ارسال یک نظر