اعدام ها را در ایران متوقف کنید

وبلاگ نویسان علیه اعدام موج جدید اعدام ها پس از انتخابات را محکوم میکند و جامعه جهانی را به اقدام برای نجات جان زندانیان در ایران فرامیخواند.

پیش شرط هر مذاکره ای با دولت جمهوری اسلامی ایران باید آزادی زندانیان سیاسی و لغو همه احکام اعدام باشد

شمارش اعدام ها

پنجمین گزارش "سازمان حقوق بشر ایران" با ذکر دستکم ۵۸۰ مورد اعدام در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. طبق این گزارش، ۶۰ درصد اعدام‌ها در ملاءعام انجام شده‌اند و در بیش از ۱۵ زندان ایران اعدام‌های اعلام نشده و مخفی صورت گرفته‌اند.

نوجوانی دیگر در خطر اعدام قرار دارد

ارسال شده توسط ,وبلاگ نویسان علیه اعدام | ۷:۵۸ | 0 نظرات »


یک زندانی محبوس در زندان رجایی شهر که در سن نوجوانی مرتکب قتل شده است در سایه مرگ قرار دارد.خبرگزاری هرانا - مهدی صادق لو ، جوانی که متهم است در سن نوجوانی (زیر 18 سال) مرتکب قتل شده است، در خطر اعدام قرار دارد.به گزارش هرانا، مهدی صادق لو ، جوانی محبوس در زندان رجایی شهر کرج که در سن نوجوانی ( کمتر از 18) موجب قتل نوجوانی با نام خانوادگی "بای" در سال 86 شده بود از سوی دادگاه به اعدام محکوم شده و در خطر اجرای حکم قرار دارد.فعالان حقوق بشر و وکیل متهم در جلساتی مختلف با خانواده مقتول، سعی در جلب رضایت اولیایی دم بر آمدند که تا کنون به نتیجه ای نرسیده است.مقامات قضایی در سالجاری دست کم حکم اعدام 5 نوجوان که در سن کمتر از 18 سالگی مرتکب قتل شده بودند را اجرا نموند که لز جمله آنها می تواند به دو نجوان تبعه افغانستان و 3 شهروند ایرانی به نام های دلارا دارابی ، بهنود شجاعی و مصلح زمانی اشاره نمود.

0 نظرات

ارسال یک نظر