اعدام ها را در ایران متوقف کنید

وبلاگ نویسان علیه اعدام موج جدید اعدام ها پس از انتخابات را محکوم میکند و جامعه جهانی را به اقدام برای نجات جان زندانیان در ایران فرامیخواند.

پیش شرط هر مذاکره ای با دولت جمهوری اسلامی ایران باید آزادی زندانیان سیاسی و لغو همه احکام اعدام باشد

شمارش اعدام ها

پنجمین گزارش "سازمان حقوق بشر ایران" با ذکر دستکم ۵۸۰ مورد اعدام در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. طبق این گزارش، ۶۰ درصد اعدام‌ها در ملاءعام انجام شده‌اند و در بیش از ۱۵ زندان ایران اعدام‌های اعلام نشده و مخفی صورت گرفته‌اند.

فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر FIDH

ارسال شده توسط ,وبلاگ نویسان علیه اعدام | ۸:۰۴ | 0 نظرات »




ايران صدور حکم اعدام محمد امين وليان، دانشجو و فعال ۲۰ ساله را به شدت محکوم می کنند.
روز ۳ مارس ۲۰۱۰ گزارش شد که حکم اعدام محمد امين وليان، دانشجو و عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشگاه دامغان از سوی دادگاه تجديدنظر صادر شده است. اين متهم در ارتباط با رويدادهای روز عاشورا در تاريخ ۲۷ دسامبر ۲۰۰۹ دستگير شد. آقای وليان به دليل پرتاب سنگ در زمان تظاهرات که يک تهديد برای حکومت به شمار می رود، به "محاربه" محکوم شده است. با توجه به اطلاعات به دست آمده، آقای وليان در سلول انفرادی بسر می برد و از هرگونه ملاقات با وکيل مدافع و خانواده اش محروم است و اين درحالی است که محاکمه وی پشت درهای بسته و بدون حضور وکيلش انجام شده.
منابع رسانه ای گزارش می دهند که تاکنون دست کم ۱۳ معترض در ارتباط با رويدادهای روز عاشورا به اعدام محکوم و دو نفر نيز اعدام شده اند (به اطلاعيه مطبوعاتی فدراسيون بين المللی جامعه های حقوق بشر مراجعه کنيد).
فدراسيون بين المللی جامعه های حقوق بشر و جامعه دفاع از حقوق بشر در ايران صدور حکم اعدام آقای وليان را به شدت محکوم می کنند و مراتب نگرانی عميق خود را نسبت به سرنوشت ديگر فعالان که آنان نيز به اعدام محکوم شده اند اعلام می دارند. فدراسيون بين المللی جامعه های حقوق بشر و جامعه دفاع از حقوق بشر در ايران از دولتمردان جمهوری اسلامی می خواهند که کليه احکام اعدام صادر شده را ملغی اعلام کنند.
جمهوری اسلامی بايد مطابق با "ميثاق بين المللی حقوق سياسی و مدنی" به تعهدات خود احترام بگذارد و به عنوان اولين گام در لغو مجازات اعدام، حکم اعدام را تنها برای "جرم های بسيار جدی" به کار برد.
به علاوه، فدراسيون بين المللی جامعه های حقوق بشر و جامعه دفاع از حقوق بشر در ايران از دولتمردان جمهوری اسلامی می خواهند که به تعهدات داخلی و بين المللی مربوط به حق برخورداری از دادگاه بی طرف و حق ملاقات زندانی با خانواده و نمايندگان قانونی اش احترام گذارند.

0 نظرات

ارسال یک نظر