اعدام ها را در ایران متوقف کنید

وبلاگ نویسان علیه اعدام موج جدید اعدام ها پس از انتخابات را محکوم میکند و جامعه جهانی را به اقدام برای نجات جان زندانیان در ایران فرامیخواند.

پیش شرط هر مذاکره ای با دولت جمهوری اسلامی ایران باید آزادی زندانیان سیاسی و لغو همه احکام اعدام باشد

شمارش اعدام ها

پنجمین گزارش "سازمان حقوق بشر ایران" با ذکر دستکم ۵۸۰ مورد اعدام در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. طبق این گزارش، ۶۰ درصد اعدام‌ها در ملاءعام انجام شده‌اند و در بیش از ۱۵ زندان ایران اعدام‌های اعلام نشده و مخفی صورت گرفته‌اند.

20 زنداني در صف اعدام

ارسال شده توسط ,وبلاگ نویسان علیه اعدام | ۱۶:۴۴ | 0 نظرات »


آژانس ايران خبر - ۱۳۸۹/۲/۲۲



با اعدام پنج زنداني، شمار اعدام‌شدگان سياسي پس از انتخابات سال گذشته در ايران، به هشت تن رسيد. هم‌اکنون حکم اعدام 17 زنداني کرد و سه زنداني غيرکرد صادر شده است. ديگر زندانيان سياسي نيز در معرض خطر صدوراحکام سنگين هستند.
زينب جلاليان، حبيب الله لطيفي، شيرکو معارفي، رستم ارکيا، حسين خضري، انور رستمي، محمد امين عبداللهي، قادر محمد زاده، مصطفي سليمي، حسن طلعي، ايرج محمدي، رشيد اخکندي، محمد امين اگوشي، احمد پولادخاني، سيد سمي حسيني، سيد جمال محمدي، عزيز محمد زاده 17 زنداني کردي هستند که حکم اعدامشان صادر شده است.
محمد امين وليان دانشجوي بيست ساله، زنداني ديگري است که به اتهام پرتاب سنگ به خودروي نيروي انتظامي در روز عاشورا به اعدام محکوم شده است.
حامد روحي‌نژاد، بيمار 23 ساله‌ي مبتلا به ام اس‌، زنداني ديگر محکوم به اعدام است که از ارديبهشت ماه سال 88 به اتهام عضويت در انجمن پادشاهي ايران در زندان بسر مي‌برد.
اميررضا عارفي معروف به پيمان نيز زنداني 21 ساله ديگري است که از فروردين 88 به اتهام عضويت در انجمن پادشاهي در زندان است. وي نيز در دادگاه بدوي به اعدام محکوم شده است.
حکم اعدام پنج زنداني، بي سر و صدا و بدون اطلاع قبلي در سحرگاه 19 ارديبهشت اجرا شد. در حالي که حداقل حکم يکي از آنان، فرزاد کمانگر، لغو شده بود. آرش رحمانيان و محمدرضا علي‌زماني نيز در زمستان گذشته اعدام شدند. احسان فتاحيان بيستم آبان ماه 88 در زندان سنندج اعدام شد.
اينک بيم آن مي‌رود که اجراي عجولانه و خارج از قواعد قضايي احکام اعدام همچنان ادامه پيدا کرده و دامن ساير محکومان را نيز بگيرد.
زندانيان بدون حکم هم در خطرند
سايت رجانيوز وابسته به جناح حاکم، پس از اعدام‌هاي روز 19 ارديبهشت گزارشي منتشر کرد که در آن مدعي شده بود که شيوا نظرآهاري عضو کميته گزارشگران حقوق بشر وابسته به سازمان مجاهدين خلق است.
شيوا نظرآهاري که از آذرماه سال 88 در زندان است، يکي از بنيان‌گذاران کميته گزارشگران حقوق بشر است. سايت رجانيوز مدعي شده که وي از سال 1384 به طور مستقيم با سرپل گروه مجاهدين ارتباط داشته است.
کوهيار گودرزي يکي ديگر از اعضاي کميته گزارشگران حقوق بشر نيز که هم‌اکنون در زندان است با اتهامات مشابهي روبرو شده است.
مهديه گلرو دانشجوي محروم از تحصيل دانشگاه علامه نيز به ارتباط با سازمان مجاهدين خلق متهم شده است. وي عضو شوراي دفاع از حق تحصيل است. دادگاه او روز 15 فروردين به صورت غيرعلني و بدون حضور وکيلش برگزار شد و وي در اين دادگاه به ارتباط با مجاهدين خلق متهم شد.
از سوي ديگر انتقال برخي ديگر از زندانيان از جمله عيسي سحرخيز، احمد زيدآبادي و مسعود باستاني به زندان گوهردشت نيز موجب نگراني فعالان حقوق بشر شده است. اين افراد که همه روزنامه‌نگار هستند در کنار مجرمان خطرناک و متهمان به قتل نگهداري مي‌شوند.
همچنين از بند 350 زندان اوين خبر رسيده که پس از اعدام فرهاد وکيلي در روز 19 ارديبهشت که زنداني اين بند بود، ديگر زندانيان دست به اعتصاب غذا زده‌اند. مسئول بند 350 پس از اين اعتراض زندانيان، تعدادي از آنها را به اندرزگاه 7 و 8 اوين و تعدادي ديگر را به زندان گوهردشت کرج منتقل کرده است.
دويچه وله , ميترا شجاعي , تحريريه: فريد وحيدي

0 نظرات

ارسال یک نظر