اعدام ها را در ایران متوقف کنید

وبلاگ نویسان علیه اعدام موج جدید اعدام ها پس از انتخابات را محکوم میکند و جامعه جهانی را به اقدام برای نجات جان زندانیان در ایران فرامیخواند.

پیش شرط هر مذاکره ای با دولت جمهوری اسلامی ایران باید آزادی زندانیان سیاسی و لغو همه احکام اعدام باشد

شمارش اعدام ها

پنجمین گزارش "سازمان حقوق بشر ایران" با ذکر دستکم ۵۸۰ مورد اعدام در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. طبق این گزارش، ۶۰ درصد اعدام‌ها در ملاءعام انجام شده‌اند و در بیش از ۱۵ زندان ایران اعدام‌های اعلام نشده و مخفی صورت گرفته‌اند.

سرنوشت نامعلوم یک زندانی سیاسی محکوم به اعدام

ارسال شده توسط ,وبلاگ نویسان علیه اعدام | ۱۱:۰۹ | 0 نظرات »

کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی

ادعای دادگاه شهر سقز در مورد آزاد کردن یک زندانی سیاسی کرد محکوم به اعدام

پس از انتقال عزیز محمد زاده زندانی سیاسی محکوم به اعدام از زندان مرکزی سقز و بردن نامبرده به سلول انفرادی بازداشتگاه اطلاعات و ضمن پیگیری خانواده وی ، اطلاعات و دادگاه شهر سقز ادعا میکنند که نامبرده چندی پیش آزاد شده است .
گفتنی است که بنا به خبر کاملا موثقی که به ستاد مرکزی کمپین رسیده ، آقای محمدزاده در شرایط وخیم جسمی و روحی قرار داشته و وی در تمام بازجویهای خود منکر هر گونه ارتباط با احزاب کرد مخالف رژیم بوده و بر بی گناهی خود پافشاری میکرده و بنا به گفته های یکی از مسئولین دادگاه شهر سقز که هرگز انتظار حکم اعدام را برای نامبرده نمیکردند. همچنین طبق آگاهیهای کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی ، آقای عزیز محمدزاده در خانه شخصیش دستگیر شده است و تا به حال هیچ مدرکی بر عیله ایشان به اثبات نرسیده است و شکنجه گران با شیوه های گوناگون غیره انسانی و غیره قانونی متوسل شده اند،


از سوی دیگر بنا به اعلام يكي از نزديكان این فعال محکوم به اعدام، وی طی مدت زمان بازداشت در بازداشت گاه اداره اطلاعات بانه زيز شديدترين شكنجه ها بوده و هم اكنون در وضعیت نامشخصی به سر می برد و خطر مرگ هر لحظه وي را تهديد ميكند. و با مراجعه مکرر خانواده نامبرده تاکنون هیچ گونه خبری از محل نگهداری و اوضاع وی دریافت نکرده اند


كمپين دفاع از زندانيان سياسي و مدني ، نسبت به تداوم رفتارهای غیر قانونی در قبال آقای عزيز محمد زاده فعال کرد محکوم به اعدام و زنداني بدونه وکیل که در وضعیت وخیم جسمانی و در هنگامی که در اعتصاب غذا بوده است و پس از آن به شکنجه گاه اطلاعات شهر سقز انتقال داده شده و طبق اخبار موثقی مرگ هر لحظه پیش روی این زندانی بوده و احتمال کشته شدن وی زیر شکنجه های ماموران اطلاعات وجود دارد که از این رو ستاد مرکزی کمپین توجهه و دفاع نهادهای داخلی و بین المللی مدافع حقوق بشر را برای نجات جان و کسب خبر از مکان این زنداني سیاسی محکوم به اعدام را خواستار میباشد.


0 نظرات

ارسال یک نظر