اعدام ها را در ایران متوقف کنید

وبلاگ نویسان علیه اعدام موج جدید اعدام ها پس از انتخابات را محکوم میکند و جامعه جهانی را به اقدام برای نجات جان زندانیان در ایران فرامیخواند.

پیش شرط هر مذاکره ای با دولت جمهوری اسلامی ایران باید آزادی زندانیان سیاسی و لغو همه احکام اعدام باشد

شمارش اعدام ها

پنجمین گزارش "سازمان حقوق بشر ایران" با ذکر دستکم ۵۸۰ مورد اعدام در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. طبق این گزارش، ۶۰ درصد اعدام‌ها در ملاءعام انجام شده‌اند و در بیش از ۱۵ زندان ایران اعدام‌های اعلام نشده و مخفی صورت گرفته‌اند.



منبع دانشجو نیوز



با تایید حکم اعدام محمد علی حاج آقایی و جعفر کاظمی در دادگاه تجدید نظر و نزدیک شدن به خرداد ماه، خطر اجرای احکام اعدام این دو نفر در روزهای آینده افزایش یافته است.

اعلام تعطیلی چند روزه در پایتخت، قطع تلفنهای زندان اوین تا پایان هفته جاری، انتقال برخی از زندانیان به زندان رجایی شهر و نیز اعدامهای روز گذشته شائبه اجرای احکام اعدام کاظمی و حاج آقایی را در روزهای باقیمانده تا خرداد افزایش می دهد. به نظر می رسد پراکنده کردن زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ در سایر اندرزگاههای زندان اوین به منظور جلوگیری از بروز هرگونه اعتراض، نوعی مقدمه چینی جهت اجرای آتی احکام اعدام باشد.

به گزارش تحول سبز،ه محمدعلی حاج آقایی و جعفر کاظمی از زندانیان سیاسی دهه ۶۰ می باشند که در تاریخ ۲۷ شهریور ۸۸ با هجوم ماموران امنیتی به منازلشان بازداشت شدند. بازداشت این دو نفر تنها به دلیل سابقه سیاسی آنها و یا سکونت برخی از بستگانشان در اردوگاه اشرف صورت گرفته است.

مامورین امنیتی پس از آنکه در یافتن مدارک دال بر مجرمیت آنها ناکام شدند، با گرفتن اعترافات ساختگی طی مصاحبه ای تلویزیونی، آنها را از متهمین درگیریهای روز عاشورا معرفی کردند. این دو چند روز پس از عاشورا در دادگاه بدوی به اعدام محکوم شدند و هفته گذشته نیز قاضی زرگر احکام اعدام آنها را تایید نمود. این در حالیست که این دو زندانی سیاسی ماهها پیش از عاشورا و در شهریورماه بازداشت شده بودند.

اعدام زندانیان سیاسی در چند ماه گذشته از طریق ایراد اتهامات واهی و اعترافات ساختگی و تروریست خواندن زندانیان عقیدتی، باعث شده است تا خانواده و بسیاری از افراد و نهادهای داخلی و بین المللی نسبت به اجرای حکم اعدام جعفر کاظمی و محمد علی حاج آقایی به شیوه ای مشابه احساس خطر کنند.

تحول سبز

0 نظرات

ارسال یک نظر