اعدام ها را در ایران متوقف کنید

وبلاگ نویسان علیه اعدام موج جدید اعدام ها پس از انتخابات را محکوم میکند و جامعه جهانی را به اقدام برای نجات جان زندانیان در ایران فرامیخواند.

پیش شرط هر مذاکره ای با دولت جمهوری اسلامی ایران باید آزادی زندانیان سیاسی و لغو همه احکام اعدام باشد

شمارش اعدام ها

پنجمین گزارش "سازمان حقوق بشر ایران" با ذکر دستکم ۵۸۰ مورد اعدام در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. طبق این گزارش، ۶۰ درصد اعدام‌ها در ملاءعام انجام شده‌اند و در بیش از ۱۵ زندان ایران اعدام‌های اعلام نشده و مخفی صورت گرفته‌اند.

کردستان یکی دیگر از فرزندان دلیرش را فدای راه آزادی نمود

ارسال شده توسط ,وبلاگ نویسان علیه اعدام | ۴:۴۱ | 0 نظرات »



بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران"زندانی سیاسی ظاهر مصطفوی پس از تحمل 18 سال زندان و ناراحتی حاد جسمی که راه رفتن را برای او سخت می کرد بطرز مشکوکی جان خود را فدای راه آزادی کرد.

زندانی سیاسی ظاهر مصطفوی 44 ساله از فرزندان آزادیخواه کردستان بود. او پس از تحمل 18 سال شکنجه و زندان و تبعید از زندانی به زندان دیگر روز چهارشنبه 22 اردیبهشت ماه بطرز مشکوکی جان خود را فدای راه آزادی مردم کردستان و ایران نمود.

زنده یاد ظاهر مصطفوی 4 سال پیش از زندان ارومیه به بند 6 زندان گوهردشت کرج منتقل شد.او دچار ناراحتی بسیار حاد جسمی بود.طوری که به سختی قادر به راه رفتن بود و از انجام کارهای شخصی اش عاجز بود.اما از درمان جدی وی خوداری کردند.

پزشکان بهداری زندان گوهردشت کرج عدم تحمل حبس او را اعلام کرده بودند. کمسیون پزشکی رای به عدم تحمل حبس وی داده بود و حتی مسئولین زندان با آزادی او موافقت کرده بودند که به ندرت چنین چیزی روی میدهد.

اما بازجویان وزارت اطلاعات از آزادی او خوداری کردند و بارها به او گفته بودند که تو باید زجر کش شوی.

تا اینکه هفته گذشته از زندان به نقطه نامعلومی منتقل شد و به همبندیانش گفته شد که برای معالجه انتقال یافته است و روز چهارشنبه 22 اردیبهشت ماه تنها 3 روز از اعدام جنایتکارانه 5 زندانی سیاسی نگذشته بود که زندانی سیاسی ظاهر مصطفوی پس از تحمل 18 سال زندان و شکنجه و شرایط طاقت فرسا جاودانه شد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،ایجاد شرایط قرون وسطائی و طاقت فرسا برای زندانیان سیاسی و مرگ مرموز این زندانی سیاسی که در شرایط حاد جسمی بسر می برد به عنوان یک جنایت علیه بشریت محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به جنایت علیه بشریت در ایران است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

29 اردیبهشت 1389 برابر با 19 می 2010

0 نظرات

ارسال یک نظر