اعدام ها را در ایران متوقف کنید

وبلاگ نویسان علیه اعدام موج جدید اعدام ها پس از انتخابات را محکوم میکند و جامعه جهانی را به اقدام برای نجات جان زندانیان در ایران فرامیخواند.

پیش شرط هر مذاکره ای با دولت جمهوری اسلامی ایران باید آزادی زندانیان سیاسی و لغو همه احکام اعدام باشد

شمارش اعدام ها

پنجمین گزارش "سازمان حقوق بشر ایران" با ذکر دستکم ۵۸۰ مورد اعدام در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. طبق این گزارش، ۶۰ درصد اعدام‌ها در ملاءعام انجام شده‌اند و در بیش از ۱۵ زندان ایران اعدام‌های اعلام نشده و مخفی صورت گرفته‌اند.



بنابه گزارشات رسیده به"فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" در آستانه سالگرد قیام مردم ایران برای ایجاد جو رعب و وحشت در میان مردم ایران موجی از اعدام زندانیان سیاسی و سایر زندانیان ادامه دارد در راستای موج جدید اعدام ها روز دوشنبه 5 زندانی که یکی از آنها زن می باشد در زندان رشت به دار آویخته شدند.

روز دوشنبه 3 خرداد ماه حوالی ساعت 05:00 پنج زندانی در پشت بهداری زندان رشت به دار آویخته شدند . یکی از اعدام شدگان روز دوشنبه زن و 4 نفر دیگر مرد می باشد.هنوز از هویت و علت اعدام شدگان خبری در دست نیست. خبر اعدام این 5 نفر در سطح شهر رشت بین مردم انتشار یافته است.

علیرغم اینکه چند روز از اعدام این پنج نفر می گذرد ولی هنوز قوه قضائیه و رسانه های حکومتی سکوت را پیشه کرده اند و از انتشار خبر اعدام این 5 نفر خوداری می کنند.

به نظر می آید که قوه قضائیه بدلیل خشم مردم ایران و اعتراضات گسترده جهانی نسبت به اعدام ها که هدف از آن ایجاد جو رعب و وحشت در آستانه سالگرد قیام مردم ایران شیوه اعدام مخفیانه را در پیش گرفته اند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، به اعدام های گروهی و گسترده در آستانه سالگرد قیام مردم ایران جهت ایجاد رعب و وحشت هشدار میدهد و از دبیر کل و کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد و مراجع بین المللی برای نجات جان زندانیان سیاسی و سایر زندانیان خواستار اقدامات عملی و فوری است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

5 خرداد 1389 برابر با 26 می 2010
align="justify">



امروز چهارشنبه پنجم خرداد ماه یک نفر دیگر در زاهدان اعدام شد
بنا به گزارش خبرگزاري فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومي دادگستري سيستان و بلوچستان، «جمشيد ـ م» به اتهام تجاوز به عنف در مورخه 2/1/89 در زاهدان دستگير شده بود.
بر ايه اين گزارش به اتهام نامبرده در اسرع وقت رسيدگي و به سبب رأي صادره از سوي دادگاه كيفري استان سيستان و بلوچستان، مشاراليه به اعدام محكوم شد.
حكم صادره پس از تأييد توسط مراجع عالي قضايي كشور صبحگاه امروز چهارشنبه پنجم خرداد ماه سال جاري در محوطه زندان به مرحله اجرا درآمد.

0 نظرات

ارسال یک نظر