اعدام ها را در ایران متوقف کنید

وبلاگ نویسان علیه اعدام موج جدید اعدام ها پس از انتخابات را محکوم میکند و جامعه جهانی را به اقدام برای نجات جان زندانیان در ایران فرامیخواند.

پیش شرط هر مذاکره ای با دولت جمهوری اسلامی ایران باید آزادی زندانیان سیاسی و لغو همه احکام اعدام باشد

شمارش اعدام ها

پنجمین گزارش "سازمان حقوق بشر ایران" با ذکر دستکم ۵۸۰ مورد اعدام در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. طبق این گزارش، ۶۰ درصد اعدام‌ها در ملاءعام انجام شده‌اند و در بیش از ۱۵ زندان ایران اعدام‌های اعلام نشده و مخفی صورت گرفته‌اند.

دادستان تهران از تایید ۶ حکم اعدام و ۲۱۷ حکم قطعی خبر داد

ارسال شده توسط ,وبلاگ نویسان علیه اعدام | ۵:۲۶ | 0 نظرات »




رهانا: دادستان تهران با اشاره به حکم اعدام فرزاد کمانگر، شیرین علم هولی، مهدی اسلامیان، فرهاد وکیلی و علی حیدریان و تکرار ادعاهای قبلی قوه‌ی قضاییه در مورد آن‌ها، اعتراض مردم ایران به اجرای این اعدام این زندانیان را «فضاسازی رسانه‌ای استکبار جهانی» عنوان کرده و صدور بیانیه توسط میرحسین موسوی را مصداق جرم دانست و گفت: «حمایت وی از این افراد یک جرم جدید است و روزی که وقت محاکمه سران فتنه فرا برسد به همه موارد توجه خواهد شد.»
جعفری دولت‌آبادی در گفت‌وگو با خبرگزاری نیمه‌ دولتی فارس عنوان کرد برای ۱۰ نفر از متهمان حوادث بعد از انتخابات به ویژه روز عاشورا ۱۰ حکم اعدام صادر شده است. که احکام اعدام
احمد دانشپور مقدم، محسن دانشپور مقدم و عبدالرضا قنبری در دادگاه تجدیدنظر تایید شده و این سه تن درخواست عفو ارائه داده‌اند.
و هم‌چنین اضافه کرد: «سه نفر دیگر به نام‌های
مطهره بهرامی حقیقی، ریحانه حاج ابراهیم دباغ و هادی قائمی در دادگاه بدوی محکوم به اعدام شدند، اما مجازات آن‌ها در دادگاه تجدید نظر به حبس تبدیل شد.»
دادستان تهران هم چنین از تبرئه شدن
ارسلان ابدی و محمد امین ولیان از اتهام محاربه خبر داد و گفت: «حکم ۲۱۷ نفر از محکومین حوادث پس از انتخابات قطعی شده است. اعتراض آن‎ها بررسی شده و احکام نیز قطعی شده است.»
جعفری دولت آبادی افزود: در حال حاضر سه حکم اعدام تأیید شده داریم که مربوط به
محمدعلی صارمی، جعفر کاظمی و فردی به‎نام محمدعلی حاج آقایی است و مدعی شد که هر سه نفر از هواداران گروهک منافقین هستند.»دادستان تهران گفت: با این وصف کیفرخواست‌های صادره در رابطه با حوادث عاشورا و به اتهام محاربه توسط دادسرا ۱۰ فقره بوده که از میان آن‌ها ارسلان ابدی و محمد ولیان از این اتهام تبرئه شده‎اند، احکام سه نفر تأیید و احکام سه نفر نیز تبدیل شده است. به اتهام دو نفر نیز رسیدگی نشده و در انتظار محاکمه هستند.»
وی هم‌چنین با تهدید میرحسین موسوی به برخورد دستگاه قضایی در آینده گفت عدم دستگیری وی «نه از سر ناتوانی یا بی‌توجهی، غفلت و یا هماهنگی با آن‌ها و یا بی‌دغدغگی، بلکه از این بابت است که زمان آن فرا نرسیده است.»وی تصریح کرد: اگر زمان آن فرا برسد، مانند میوه‌ای که در زمان خودش باید چیده شود، اقدام خواهد شد.

0 نظرات

ارسال یک نظر