اعدام ها را در ایران متوقف کنید

وبلاگ نویسان علیه اعدام موج جدید اعدام ها پس از انتخابات را محکوم میکند و جامعه جهانی را به اقدام برای نجات جان زندانیان در ایران فرامیخواند.

پیش شرط هر مذاکره ای با دولت جمهوری اسلامی ایران باید آزادی زندانیان سیاسی و لغو همه احکام اعدام باشد

شمارش اعدام ها

پنجمین گزارش "سازمان حقوق بشر ایران" با ذکر دستکم ۵۸۰ مورد اعدام در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. طبق این گزارش، ۶۰ درصد اعدام‌ها در ملاءعام انجام شده‌اند و در بیش از ۱۵ زندان ایران اعدام‌های اعلام نشده و مخفی صورت گرفته‌اند.

ایران از اعدام شش قاچاقچی مواد مخدر خبر داد

ارسال شده توسط ,وبلاگ نویسان علیه اعدام | ۵:۴۰ | 0 نظرات »

دادسرای عمومی و انقلاب تهران با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که شش قاچاقچی مواد مخدر در سحرگاه امروز شنبه ۱۸ اردیبهشت (۸ مه) در زندان قزل حصار کرج به دار آویخته شدند.

این دادسرا اعدام شدگان را ارسلان اسدی، محمدعلی فخری، عباس گراوند، رحمان بیابانی، پرویز تقی زاده و سعید میکائیلی معرفی کرد.

در اطلاعیه روابط عمومی دادسرای تهران آمده است که محاکمه اعدام شدگان با حضور وکیل مدافع و نماینده دادستان تهران انجام شده بود.

سازمان های بین المللی مدافع حقوق بشر معمولا از اجرای مکرر مجازات اعدام در ایران انتقاد می کنند و می گویند که احکام اعدام در پی محاکمه هایی صادر می شود که بر اساس معیارهای بین المللی "منصفانه" محسوب نمی شود.

ایران یکی از مسیرهای اصلی قاچاق مواد مخدر تولید شده در افغانستان و پاکستان به سوی اروپا است و مسئولان این کشور عقیده دارند که در نظر گرفتن مجازات سنگین برای قاچاقچیان، به کاهش میزان قاچاق و مصرف مواد مخدر در ایران کمک می کند.

بر اساس اطلاعیه امروز دادسرای تهران، اتهام آقای اسدی و آقای فخری حمل ۱۵۶ کیلوگرم مرفین و ۱۱۰ کیلوگرم تریاک، اتهام آقای گراوند نگهداری ۳۸۶ گرم هروئین، اتهام آقای بیابانی حمل ۲۷۶ گرم کراک، اختفای ۲۶۴ گرم هروئین و تلاش برای انتقال ۹۸ گرم هروئین به داخل زندان، اتهام آقای تقی زاده نگهداری ۱۵۰ گرم کراک، ۴۰ گرم تریاک و ۸۰ بسته قرص روان گردان و اتهام آقای میکائیلی نگهداری و فروش ۴۲۲ گرم کراک بوده است.

در طول سال ۲۰۰۹ میلادی (از زمستان ۱۳۸۷ تا زمستان ۱۳۸۸ هجری خورشیدی) بیش از ۳۸۸ نفر در ایران اعدام شدند و این کشور از نظر تعداد اعدام ها، پس از چین در رده دوم جهان قرار گرفت.

سازمان عفو بین الملل چندی پیش در گزارش سالانه خود در مورد مجازات اعدام، مقامات ایران، چین و سودان را متهم کرد که از اعدام به عنوان یک "ابزار سیاسی" استفاده می کنند.

بر اساس گزارش این سازمان، در طول هشت هفته طوفانی، از دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران تا زمان اجرای مراسم سوگند ریاست جمهوری توسط محمود احمدی نژاد، ۱۱۲ مورد اجرای حکم اعدام در ایران ثبت شد.

برخی از ناظران معتقدند با وجود اینکه این اعدام ها مستقیما به حوادث پس از انتخابات مربوط نمی شد، اجرای آنها در این دوره نوعی نمایش قاطعیت و به منظور ایجاد فضای رعب بوده است.

0 نظرات

ارسال یک نظر