اعدام ها را در ایران متوقف کنید

وبلاگ نویسان علیه اعدام موج جدید اعدام ها پس از انتخابات را محکوم میکند و جامعه جهانی را به اقدام برای نجات جان زندانیان در ایران فرامیخواند.

پیش شرط هر مذاکره ای با دولت جمهوری اسلامی ایران باید آزادی زندانیان سیاسی و لغو همه احکام اعدام باشد

شمارش اعدام ها

پنجمین گزارش "سازمان حقوق بشر ایران" با ذکر دستکم ۵۸۰ مورد اعدام در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. طبق این گزارش، ۶۰ درصد اعدام‌ها در ملاءعام انجام شده‌اند و در بیش از ۱۵ زندان ایران اعدام‌های اعلام نشده و مخفی صورت گرفته‌اند.

فشاربرای اعتراف گیری از شیرین علم هولی و زینب جلالیان

ارسال شده توسط ,وبلاگ نویسان علیه اعدام | ۳:۰۱ | 0 نظرات »


گزارش کمپين بين المللي حقوق بشر، شيرين هولي روز دوشنبه گذشته براي بازجويي به بند ۲۰۹ زندان اوين منتقل شده و طي ساعت ها پرسش و پاسخ براي انجام مصاحبه تلويزيوني تحت فشار قرار گرفته است. به او گفته شده است که اگر با وزارت اطلاعات همکاري کند مجازات وي تخفي...ف داده خواهد شد.
شيرين علم هولي با انتشار دومين نامه خود وضعيت خود را تشريح کرده است. او در نامه اول خود به شرح آزارو اذيت هاي روحي وجسمي که در زندان سپاه و نيز در بند ۲۰۹ متحمل شده بود پرداخته بود. در دومين نامه او از تداوم اين فشار ها سخن گفته است. او در اين نامه نوشته است: "تاثيرات شکنجه به حدي است که غير از کابوس از خود بيخود هم مي شوم. به خاطر ضرباتي که بر سرم وارد کرده اند به سر دردي شديد گرفتارم و بعضي از روزها درد هجوم مي آورد و سر دردم آنقدر شديد مي شود که ديگر نمي دانم در اطرافم چه مي گذرد." او افزوده است: "به بخاطر سر درد شديد بيني ام شروع به خونريزي مي کند… هديه ديگر آنها براي من ضعف بينايي چشمانم است که دايم تشديد مي شود و هنوز به درخواستم براي عينک پاسخي نداده اند." در نهايت شيرين اشاره کرده است که "در روز دوازده ارديبهشت هشتاد و نه دوباره بعد از مدتها مرا براي بازجويي به ۲۰۹ بردند و اتهاماتشان را تکرار کردند و از من خواستند که با آنها همکاري کنم."وي به ماموران اطلاعات گفته است که مصاحبه نخواهد کرد.
هم چنين مقامات اطلاعاتي هفته گذشته به خانواده زينب جلاليان ديگرفعال کرد گفته اند که مي توانند با فرزندشان ملاقات داشته باشد به شرط آنکه او را براي انجام مصاحبه تلويزيوني قانع کنند. درملاقات سه ساعته ياد شده زينب جلاليان با اصرار بر اينکه هيچ جرمي مرتکب نشده که بخواهد جلوي تلويزيون قرار بگيرد از انجام درخواست ماموران اطلاعاتي سرباز زده است.
موضوع اعتراف گيري از زندانيان براي برخي ديگر از فعالان حوزه زنان همچون محبوبه کرمي نيز گزارش شده است. يکي از نزديکان محبوبه کرمي گفته است که مقامات اطلاعاتي به او گفته اند که اگر اعتراف نکند و جلوي دوربين قرار نگيرد مجازات سنگيني خواهد داشت.
محبوبه کرمي، فعال حقوق بشر، از قربانيان جديد پروژه اعتراف گيري است که ظاهرا براي رها شدن از فشارهاي شديد جسمي و روحي قبول کرده است که جلوي دوربين هاي ماموران اطلاعات قرارگيرد


آژانس ايران خبر - ۱۳۸۹/۲/۱۷

0 نظرات

ارسال یک نظر