اعدام ها را در ایران متوقف کنید

وبلاگ نویسان علیه اعدام موج جدید اعدام ها پس از انتخابات را محکوم میکند و جامعه جهانی را به اقدام برای نجات جان زندانیان در ایران فرامیخواند.

پیش شرط هر مذاکره ای با دولت جمهوری اسلامی ایران باید آزادی زندانیان سیاسی و لغو همه احکام اعدام باشد

شمارش اعدام ها

پنجمین گزارش "سازمان حقوق بشر ایران" با ذکر دستکم ۵۸۰ مورد اعدام در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. طبق این گزارش، ۶۰ درصد اعدام‌ها در ملاءعام انجام شده‌اند و در بیش از ۱۵ زندان ایران اعدام‌های اعلام نشده و مخفی صورت گرفته‌اند.

بیانیه عفو بین الملل - شاخه ایتالیا

ارسال شده توسط ,وبلاگ نویسان علیه اعدام | ۱۸:۰۱ | 0 نظرات »


ایران: شش نفر به دلیل ارتباط با یک گروه اپوزیسيون غیرقانونی در معرض اعدام هستند.

تاریخ انتشار فراخوان 04/05/2010

جعفر کاظمی در زمره شش نفری است که به ظن ارتباط با یک گروه غیر قانوني اپوزیسیون ؛ سازمان مجاهدین خلق ایران در ایران در خطر اعدام هستند
در برخی موارد حتي داشتن یک فامیل که با مجاهدین خلق ارتباط داشته باشد نیز "رابطه " محسوب مي‌شود. این احکام ممکن است هر آن به اجرا درآیند.

دادستان تهران اعلام کرد که احکان عدام جعفر کاظمی- محمد علی حاج آقايي- محمد علی صارمي- عبدالرضا قربانی ( و یا قنبري) احمد و محسن دانش پور مقدم که پدر و پسر هستند توسط دیوان عالی کشور تایید شده است که آنها را به ظن ارتباط با مجاهدین خلق به محاربه ( رفتار دشمنانه با خدا
متهم میکند
او همچنان اعلام کرد که سه نفر تقاضای عفو کرده اند. احکام اعدام دو زن به نامهای مطهره ( سیمین ) و ریحانه حاج ابراهیم بهرامی و یک مرد به نام هادی قائمی لغو شده است. حکم محاربه محمد امين ولیان در دادگاه تجدید نظر لغو شده و لذا حکم اعدام وی نیز به زندان و جریمه تقلیل یافته است.

به نظر مي‌رسد که جعفر کاظمی به "تبلیغ علیه نظام" نیز متهم شده است. او متهم است که در تظاهرات وسیع علیه دولت در سپتامبر 2009 شرکت کرده است اما هیچ عمل خشونت آمیزي مرتکب نشده است. به نظر مي‌رسد که به محمد علی حاج آقايی نیز همین اتهامات وارد شده باشد.
محمد علی صارمي از سال 2007 در بازداشت است. از هنگامی که در مراسم بزرگداشت هزاران تن از کسانی که در زندانهای ایران در سال 1988 قتل عام شدند سخنرانی کرد. او در دسامبر 2009 به ظن ارتباط با مجاهدین خلق به اعدام محکوم شد.

نامه پیشنهادی به رهبر ایران

رهبر جمهوری اسلامی
آیت الله سيد علی خامنه ای
دفتر ولی فقیه
خيابان جمهوری اسلامی - شهيد کشاورز
انتهای خیابان دوست
تهران
جمهوری اسلامی ایران
ایی میل
info_leader@leader.ir آدرس وب
http://www.leader.ir/langs/en/index.php?p=letter (English)

عالیجناب
من یکی از حامیان سازمان عفو بین الملل هستم. سازمانی بين المللی که از سال 1961 از حقوق بشر در هر جای دنیا دفاع میکند.
تقاضای عاجل دارم که احکام اعدام جعفر کاظمی- محمد علی حاج آقایی- محمد علی صارمی- عليرضا قربانی ( قنبری) - احمد دانشپور مقدم و محسن دانش پور مقدم را لغو کنيد.

تقاضای عاجل دارم که احکام اعدام این شش نفر و همه کسانی که به دلیل شرکت در تظاهرات پس از انتخابات به اعدام محکوم شده اند را لغو کنيد.

سازمان عفو بین الملل مسئولیت و حقوق هر دولتی را برای محاکمه عادلانه همگام با استانداردهای بین المللی که مراحل قانونی خود را طی کرده باشند به رسمیت می شناسد اما با حکم غیر انسانی اعدام مخالف است و آن را تحقیر آمیز و نهایت بیرحمي میداند.
با تشکر از حسن توجه شما


متن اصلی بیانیه به زبان ایتالیایی در سایت عفو بین الملل شاخه: ایتالیا

0 نظرات

ارسال یک نظر