اعدام ها را در ایران متوقف کنید

وبلاگ نویسان علیه اعدام موج جدید اعدام ها پس از انتخابات را محکوم میکند و جامعه جهانی را به اقدام برای نجات جان زندانیان در ایران فرامیخواند.

پیش شرط هر مذاکره ای با دولت جمهوری اسلامی ایران باید آزادی زندانیان سیاسی و لغو همه احکام اعدام باشد

شمارش اعدام ها

پنجمین گزارش "سازمان حقوق بشر ایران" با ذکر دستکم ۵۸۰ مورد اعدام در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. طبق این گزارش، ۶۰ درصد اعدام‌ها در ملاءعام انجام شده‌اند و در بیش از ۱۵ زندان ایران اعدام‌های اعلام نشده و مخفی صورت گرفته‌اند.

سه زن از متهمان اعتراضات اخیر در آستانه‌ اعدام

ارسال شده توسط ,وبلاگ نویسان علیه اعدام | ۱۳:۴۶ | 0 نظرات »

شهرزاد نیوز: برای معصومه یاوری، از بازداشت شدگان اعتراضات پس از انتخابات حکم اعدام درخواست شده است. همچنین مطهره بهرامی و ریحانه حاج ابراهیم به اعدام محکوم شده‌اند.

مطهره بهرامی در سال 1388 در منزل خود بازداشت و در تاریخ 24 فروردین به اعدام محکوم گردید. ریحانه حاج ابراهیم در روز عاشورا دستگیر شد. معصومه یاوری نیز در رابطه با اعتراضات روز عاشورا بازداشت شد. وی تا برگزاری دادگاه اول از ملاقات با وکیل خود محروم بود. قرار است دادگاه دوم وی در روز 15 اردیبهشت برگزار شود. وی خانه‌دار و مادر دو فرزند 4 و 11 ساله است. دلیل صدور حکم اعدام برای وی طبق ادعای دادستان، فرستادن اس ام اس و داشتن عکس رهبران مجاهدین خلق در کامپیوترش است.

در حال حاضر 7 نفر از بازداشت شدگان وقایع پس از 22 خرداد نیز با اسامی محمد امین ولیان، محسن و احمد دانش‌پور مقدم، هادی قائمی، عبدالرضا قنبری، جعفر کاظمی و محمد علی حاج آقایی به اعدام محکوم شده‌اند. اخیرا حکم اعدام محمدعلی حاج آقایی و جعفر کاظمی در دادگاه تجدید نظر تایید شد. وکیل این افراد در مدت دادرسی از مطالعه پرونده موکلان‌شان محروم بودند.

0 نظرات

ارسال یک نظر