اعدام ها را در ایران متوقف کنید

وبلاگ نویسان علیه اعدام موج جدید اعدام ها پس از انتخابات را محکوم میکند و جامعه جهانی را به اقدام برای نجات جان زندانیان در ایران فرامیخواند.

پیش شرط هر مذاکره ای با دولت جمهوری اسلامی ایران باید آزادی زندانیان سیاسی و لغو همه احکام اعدام باشد

شمارش اعدام ها

پنجمین گزارش "سازمان حقوق بشر ایران" با ذکر دستکم ۵۸۰ مورد اعدام در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. طبق این گزارش، ۶۰ درصد اعدام‌ها در ملاءعام انجام شده‌اند و در بیش از ۱۵ زندان ایران اعدام‌های اعلام نشده و مخفی صورت گرفته‌اند.

قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران در طی ماه گذشته برای بیش از ۱۰۰ تن از فعالین عرصه‌های مختلف اجتماعی بیش از سه و نیم قرن زندان و ۷ حکم اعدام صادر کرده است.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، بر اساس آمار ارائه شده از سوی واحد آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، دستگاه قضایی جمهوری اسلامی در اقدامی بی سابقه در یک ماه اخیر، برای بیش از ۱۰۰ تن از فعالین عرصه‌های سیاسی، مدنی، دانشجویی، زنان، اقلییت های قومی و مذهبی بیش از سه و نیم قرن محکومیت زندان (۳۶۴ سال ) و ۱۰۲۸ ضربه شلاق و ۶۰ سال محرومیت از فعالیت سیاسی و اجتماعی بیش از ۷ / ۳‌ میلیارد ریال جریمه نقدی و ۷ حکم اعدام را صادر و یا تائید کرده است.

این در حالیست که در همین ماه، پنج زندانی سیاسی به نام‌های فرزاد کمانگر، علی حیدریان، فرهاد وکیلی، مهدی اسلامیان و شیرین علم هولی در زندان اوین اعدام شده اند.

هم چنین فشارها بر زندانیان سیاسی و خانواده‌های ایشان طی ماه اخیر با افزایش قابل توجهی روبه رو شده است، بطوری که دست کم ۱۰ زندانی به صورت انفرادی و ۳ مورد اعتصاب غذای دسته جمعی در طی اردیبهشت ماه به ثبت رسیده است.

بر اساس شواهد موجود و اقدامات مذکور به نظر می رسد با توجه به این که در آستانه‌ی خرداد ماه و سالروز اعتراضات مردمی به نتایج دهمین دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوری قرار گرفته‌ایم، دستگاه قضایی امنیتی رویه‌ای جدید را در پیش گرفته و در صدد سرکوب کامل جامعه مدنی کشور است.

0 نظرات

ارسال یک نظر