اعدام ها را در ایران متوقف کنید

وبلاگ نویسان علیه اعدام موج جدید اعدام ها پس از انتخابات را محکوم میکند و جامعه جهانی را به اقدام برای نجات جان زندانیان در ایران فرامیخواند.

پیش شرط هر مذاکره ای با دولت جمهوری اسلامی ایران باید آزادی زندانیان سیاسی و لغو همه احکام اعدام باشد

شمارش اعدام ها

پنجمین گزارش "سازمان حقوق بشر ایران" با ذکر دستکم ۵۸۰ مورد اعدام در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. طبق این گزارش، ۶۰ درصد اعدام‌ها در ملاءعام انجام شده‌اند و در بیش از ۱۵ زندان ایران اعدام‌های اعلام نشده و مخفی صورت گرفته‌اند.

فرانسه خواستار توقف اعدامها در ایران شد

ارسال شده توسط ,وبلاگ نویسان علیه اعدام | ۲:۰۳ | 0 نظرات »



پنجشنبه 30 ارديبهشت 1389 ساعت 09:38
خبرگزاری هرانا - سخنگوی وزارت امورخارجۀ فرانسه ضمن انتقاد از این که مجازات اعدام به جزئی از سیاست سرکوب جمهوری اسلامی ایران در مقابله با مطالبات دموکراتیک و آزادی های مردم تبدیل شده است گفت فرانسه چون دیگر کشورهای عضو اتحادیۀ اروپا با مجازات اعدام تحت هر شرایطی مخالف است.

در همین راستا دولت فرانسه از جمهوری اسلامی ایران خواست احکام اعدام صادره برای گروهی از بازداشت شدگان پس از انتخابات بیست و دوم خرداد ماه سال گذشته را به موقع اجرا نگذارد.

برنار والرو، سخنگوی وزارت امورخارجۀ فرانسه، روز گذشته در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت فرانسه از محکوم شدن گروهی از بازداشت شدگان رویدادهای پس از انتخابات ریاست جمهوری در ایران به مجازات اعدام به شدت نگران است.

سخنگوی وزارت امورخارجۀ فرانسه ضمن انتقاد از این که مجازات اعدام به جزئی از سیاست سرکوب جمهوری اسلامی ایران در مقابله با مطالبات دموکراتیک و آزادی های مردم تبدیل شده است گفت فرانسه چون دیگر کشورهای عضو اتحادیۀ اروپا با مجازات اعدام تحت هر شرایطی مخالف است.

خبرگزاری فرانسه در گزارشی که به سخنان سخنگوی وزارت امورخارجۀ فرانسه اختصاص داده است یادآوری می کند که قوۀ قضائیۀ جمهوری اسلامی ایران در روز شنبه از تأیید حکم اعدام شش تن از این بازداشت شدگان خبر داده است و آنان را به عضویت در سازمان مجاهدین خلق ایران متهم کرده است.

به گفتۀ جعفری دولت آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران، سه تن از این شش نفر در ماه دسامبر سال گذشتۀ میلادی دستگیر شده اند. این سه تن احمد دانشپور مقدم، محسن دانشپور مقدم و علی رضا قنبری نام دارند. احمد و محسن دانشپور مقدم پدر و پسر هستند و پدر مردی هفتاد ساله و بیمار است.

0 نظرات

ارسال یک نظر