اعدام ها را در ایران متوقف کنید

وبلاگ نویسان علیه اعدام موج جدید اعدام ها پس از انتخابات را محکوم میکند و جامعه جهانی را به اقدام برای نجات جان زندانیان در ایران فرامیخواند.

پیش شرط هر مذاکره ای با دولت جمهوری اسلامی ایران باید آزادی زندانیان سیاسی و لغو همه احکام اعدام باشد

شمارش اعدام ها

پنجمین گزارش "سازمان حقوق بشر ایران" با ذکر دستکم ۵۸۰ مورد اعدام در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. طبق این گزارش، ۶۰ درصد اعدام‌ها در ملاءعام انجام شده‌اند و در بیش از ۱۵ زندان ایران اعدام‌های اعلام نشده و مخفی صورت گرفته‌اند.




خبرگزاری هرانا، سحرگاه امروز 13 تن از زندانیان زندان قزل حصار کرج که پیشتر در دادگاه های عمومی و انقلاب به اعدام محکوم شده بودند، به دار آویخته شدند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، روز گذشته 26 تن از زندانیان محکوم به اعدام جهت اجرای حکم به قرنطینه زندان قزل حصار منتقل شدند.

محمد مصطفایی، وکیل پایه یک دادگستری روز گذشته در مصاحبه با رسانه های برون مرزی خبر انتقال زندانیان را از طریق یکی از موکلین خود به رسانه ها اعلام نمود.

آقای مصطفایی اعلام داشت که اکثر این زندانیان درخواست عفو به کمیسیون مربوطه ارائه نموده بودند که مورد موافقت قرار نگرفته است و در پرونده برخی از این افراد سابقه کیفری وجود نداشته است.

از اسامی و چگونگی اجرای حکم این افراد اطلاعی در دست نیست و رسانه های حکومتی تا کنون خبر اجرای حکم این تعداد زندانی را با ذکر جزئیات اعلام نکرده اند.

گفته می شود اکثر این افراد به جرم حمل و نگهداری مواد مخدر به اعدام محکوم شده اند، واحد آمار ، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر تعداد اعدام شدگان خرداد ماه را تا کنون 31 نفر اعلام نموده است

0 نظرات

ارسال یک نظر