اعدام ها را در ایران متوقف کنید

وبلاگ نویسان علیه اعدام موج جدید اعدام ها پس از انتخابات را محکوم میکند و جامعه جهانی را به اقدام برای نجات جان زندانیان در ایران فرامیخواند.

پیش شرط هر مذاکره ای با دولت جمهوری اسلامی ایران باید آزادی زندانیان سیاسی و لغو همه احکام اعدام باشد

شمارش اعدام ها

پنجمین گزارش "سازمان حقوق بشر ایران" با ذکر دستکم ۵۸۰ مورد اعدام در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. طبق این گزارش، ۶۰ درصد اعدام‌ها در ملاءعام انجام شده‌اند و در بیش از ۱۵ زندان ایران اعدام‌های اعلام نشده و مخفی صورت گرفته‌اند.

اجرای پانزده حکم اعدام از ابتدای خرداد ماه جاری در ایران

ارسال شده توسط ,وبلاگ نویسان علیه اعدام | ۱۷:۲۱ | 0 نظرات »






رهانا: از ابتدای خرداد ماه سال جاری در حدود ۱۵ نفر در زندان‌های جمهوری اسلامی اعدام شده‌اند. این در حالی است که از نظر آمار ایران بعد از چین دارای بالاترین میزان اعدام افراد در دنیا است.

در تاریخ ۱۰ خرداد ۱۳۸۹ دو نفر در زندان شیروان به دار آویخته شدند. اتهام این دو نفر قاچاق پنج کیلو و ۹۴۹ گرم کریستال (مخدر صنعتی) اعلام شده بود . این دو تن در خراسان شمالی دستگیر شده بودند و در دادگاه انقلاب شیروان به اعدام محکوم شدند. نام و سن هیچیک از دو نفر اعلام نشده است.

طبق گزارش خبر گزاری فارس هم فردی به نام محمد که به اتهام قتل یک زن در سال ۱۹۸۲ به اعدام محکوم شده بود، بامداد پنجشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۹ در زندان اصفهان به دارآویخته شد.

به گزارش روابط عمومی دادگستری استان اصفهان، جمال.س ۲۶ ساله اهل افغانستان بدون سابقه کیفری، به اتهام نگهداری ۳۸۵ /۱ کیلو گرم هروئین فشرده(کراک) به اعدام محکوم شده بود که این حکم در تاریخ ۸ خرداد ۱۳۸۹ وز با تأیید دادستان کل کشور اجرا شد.

سایت رسمی دادگستری سیستان و بلوچستان هم گزارش داده بود بامداد چهارشنبه ۴ خرداد ماه، یک نفر بنام جمشید . میر به اتهام تجاوز به عنف به دار آویخته شد. بنا به این گزارش، این فرد در تاریخ ۲ فروردین ماه ۱۳۸۹ دستگیر شده بود.

به گزارش منابع غیر رسمی، روز دوشنبه ۲ خرداد ماه ۱۳۸۹ پنج زندانی در زندان رشت به دار آویخته شدند، بنا به این گزارش، یک زن در بین اعدام شدگان بود. این خبر توسط منابع رسمی تائید نشده است.

به گزارش سایت دادگستری استان خوزستان، در تاریخ ۲ خرداد، حکم اعدام ص. ر به اتهام قاچاق مواد مخدر، در محل زندان کارون اهواز، به اجرا درآمد. نامبرده به اتهام حمل ۶۷۵ گرم هروئین در دادگاه انقلاب اهواز به اعدام محکوم شده بود.

به گزارش منابع غیر رسمی، چهار تن از زندانیان محبوس در زندان مرکزی یزد هم که به اتهام قاچاق مواد مخدر از سوی شعبه دوم و سوم دادگاه عمومی و انقلاب به اعدام محکوم شده بودند، روز سه شنبه ۴ خرداد ماه ۱۳۸۹ به سلول انفرادی این زندان جهت اجرای حکم منتقل و سحرگاه روز چهارشنبه احکام صادره در مورد ایشان اجرا شد. این اعدام‌ها در حالی اجرا شد که زندانیان مذکور در انتظار عفو و رسیدگی مجدد به پرونده‌شان قرار داشتند، در حکم صادره دادگاه عمومی و انقلاب استان یزد، اموال و دارایی های این زندانیان نیز از سوی قوه قضائیه مصادره شده بود.

اجرای پیاپی حکم اعدام در ایران در حالی صورت می‌گیرد که گروه‌های مدافع حقوق بشری داخلی و بین‌المللی بارها خواستار توقف اجرای احکام اعدام در ایران شدند.

0 نظرات

ارسال یک نظر