اعدام ها را در ایران متوقف کنید

وبلاگ نویسان علیه اعدام موج جدید اعدام ها پس از انتخابات را محکوم میکند و جامعه جهانی را به اقدام برای نجات جان زندانیان در ایران فرامیخواند.

پیش شرط هر مذاکره ای با دولت جمهوری اسلامی ایران باید آزادی زندانیان سیاسی و لغو همه احکام اعدام باشد

شمارش اعدام ها

پنجمین گزارش "سازمان حقوق بشر ایران" با ذکر دستکم ۵۸۰ مورد اعدام در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. طبق این گزارش، ۶۰ درصد اعدام‌ها در ملاءعام انجام شده‌اند و در بیش از ۱۵ زندان ایران اعدام‌های اعلام نشده و مخفی صورت گرفته‌اند.

عبدلمالک ریگی بامداد امروز در تهران به دار آویخته شد

ارسال شده توسط ,وبلاگ نویسان علیه اعدام | ۱۴:۵۱ | 0 نظرات »

حقوق بشر ایران، ۳۰ خرداد ۱۳۸۹: به گزارش خبرگزاری ایرنا، عبدلمالک ریگی رهبر سابق جندالله صبح امروز در زندان اوین اعدام شد.

بنا به این گزارشها عبدلمالک ریگی به اتهاماتی از قبیل " محاربه و افساد في الارض،‌ قتل عمد، مقابله با نظام جمهوري اسلامي، فعاليت تبليغي عليه نظام جمهوري اسلامي ايران از طريق مصاحبه‌هاي متعدد با شبكه هاي معاند و ضد انقلاب، ارتباط با عناصر سرويس‌هاي اطلاعاتي بيگانه از جمله افسران اطلاعاتي آمريكا و رژيم صهيونيستي در پوشش ناتو،‌و ورود و خروج غير مجاز از خاك جمهوري اسلامي ايران" در دادگاه انقلاب تهران به اعدام محکوم شده بود.

بیش از یک ماه پیش عبدلحمید ریگی، برادر عبدلمالک اعدام شده بود.

مقامات جمهوری اسلامی طی سالهای اخیر افراد زیادی را به اتهام همکاری با جندالله اعدام کرده اند. در بین این افراد کسانی هستند که به کار فرهنگی و مدنی مشغول بوده وهیچگونه همکاری با جندالله نداشته اند.

طبق آمار سالانه سازمان حقوق بشر ایران زاهدان از جمله شهر هایی که در آن بیشترین آمار اعدام گزارش شده است.

سازمان حقوق بشر ایران اعدام عبدلمالک ریگی را شدیدا محکوم کرد. دکتر محمود امیری مقدم سخنگوی سازمان حقوق بشر گفت: ما اعدام عبدلمالک ریگی و هر اعدام دیگر را شدیدا محکوم میکنیم. وی افزود: حکومت ایران بر پایه اعدام و ترس بنا شده است

0 نظرات

ارسال یک نظر