اعدام ها را در ایران متوقف کنید

وبلاگ نویسان علیه اعدام موج جدید اعدام ها پس از انتخابات را محکوم میکند و جامعه جهانی را به اقدام برای نجات جان زندانیان در ایران فرامیخواند.

پیش شرط هر مذاکره ای با دولت جمهوری اسلامی ایران باید آزادی زندانیان سیاسی و لغو همه احکام اعدام باشد

شمارش اعدام ها

پنجمین گزارش "سازمان حقوق بشر ایران" با ذکر دستکم ۵۸۰ مورد اعدام در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. طبق این گزارش، ۶۰ درصد اعدام‌ها در ملاءعام انجام شده‌اند و در بیش از ۱۵ زندان ایران اعدام‌های اعلام نشده و مخفی صورت گرفته‌اند.

ارسال پرونده زینب جلالیان به دایره اجرای احکام

ارسال شده توسط ,وبلاگ نویسان علیه اعدام | ۱۵:۳۸ | 0 نظرات »







کردیش پرسپکتیو: به دنبال تائید حکم اعدام زینب جلالیان در دادگاه تجدید نظر و دیوان عالی کشور، پرونده نامبرده جهت اجرای حکم به دایره‌ی اجرای احکام فرستاده شد.

زينب جلاليان، فعال سياسی اهل ماکو که از دو سال پيش در زندان به سر می‌برد، به اتهام محاربه و همکاری با حزب پژاک در دادگاه بدوی و تجدید نظر به اعدام محکوم شده بود.

بر اساس رای دادگاه متهم به دليل عضويت در يکی از احزاب مخالف نظام و فعالیت تبلیغی مشمول محاربه شناخته و به مرگ محکوم شده است.

دادگاه رسيدگی به اتهامات زینب جلالیان بدون حضور وکيل مدافع برگزار شده و تنها چند دقيقه به طول انجاميده است.

پرونده زینب جلالیان ،که چندی پیش حکم اعدامش دردادگاه تجدید نظر نیز تایید شد بود ،به دیوان عالی کشور فرستاده شد، که در دیوان عالی نیز همان حکم تایید؛ وبه دایره ی اجرای احکام ارسال گردید، در48 ساعت گذشته بنابر اخبار رسیده دایره اجرای احکام منتظر نامه ی استیذان جهت اجرای حکم می باشد.

آقای دکتر شریف که پیشتر نیز وکالت روناک صفار زاده و هانا عبدی و شمار دیگری از زندانیان سیاسی کرد را عهده‌دار بوده است، وکالت پرونده جلالیان را بر عهده دارد.

هم اینک 16 فعال سیاسی کرد در دادگاههای جمهوری اسلامی ایران به مرگ محکوم شده‌اند.

0 نظرات

ارسال یک نظر