اعدام ها را در ایران متوقف کنید

وبلاگ نویسان علیه اعدام موج جدید اعدام ها پس از انتخابات را محکوم میکند و جامعه جهانی را به اقدام برای نجات جان زندانیان در ایران فرامیخواند.

پیش شرط هر مذاکره ای با دولت جمهوری اسلامی ایران باید آزادی زندانیان سیاسی و لغو همه احکام اعدام باشد

شمارش اعدام ها

پنجمین گزارش "سازمان حقوق بشر ایران" با ذکر دستکم ۵۸۰ مورد اعدام در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. طبق این گزارش، ۶۰ درصد اعدام‌ها در ملاءعام انجام شده‌اند و در بیش از ۱۵ زندان ایران اعدام‌های اعلام نشده و مخفی صورت گرفته‌اند.

صدور حکم قصاص برای متهمان بازداشتگاه کهریزک

ارسال شده توسط ,وبلاگ نویسان علیه اعدام | ۱۵:۴۵ | 0 نظرات »

خبرگزاری حقوق بشر ایران

رهانا: روابط عمومی سازمان قضایی نیروهای مسلح با انتشار اطلاعیه‌ای از صدور دو حکم قصاص برای متهمان بازدشتگاه کهریزک و از ادامه تحقیقات در مورد حادثه کوی دانشگاه و مجتمع سبحان خبر داد.

به گزارش رهانا و به نقل از روابط عمومی سازمان قضایی نیروهای مسلح؛ در جلسات دادگاه «اولیاء دم، جمعی از شکات و وکلای آنان حضور» داشته‌اند.

در این اطلاعیه آمده است: پس از پایان رسیدگی، دادگاه بر اساس تحقیقات انجام شده ،نظریات پزشکی قانونی و سایر مستندات موجود در پرونده، دو نفر از متهمان را به اتهام ایراد ضرب و جرح عمدی منتهی به قتل مرحومان امیرجوادی فر، محسن روح الامینی و محمدکامرانی علاوه بر حبس، انفصال موقت از خدمت، جزای نقدی، شلاق تعزیری و پرداخت دیه، به قصاص نفس و ۹ متهم دیگر را حسب اتهامات منتسب به آنان، به تحمل حبس، پرداخت دیه،جزای نقدی،انفصال موقت از خدمت و شلاق تعزیری محکوم کرده و یکی از متهمان نیز به دلیل عدم احراز جرم، از اتهامات وارده تبرئه شده است. حکم صادره غیرقطعی است و پس از طی مراحل قانونی به مرحله اجرا درخواهد آمد.»

در این اطلاعیه همچنین به حادثه کوی دانشگاه اشاره شده ودانشجویان در آن «آشوبگر» خوانده شده و گفته شده که نیروی انتظامی «جهت کنترل اوضاع و جلوگیری از اغتشاش و تخریب اموال عمومی» وارده دانشگاه شده‌اند.

اطلاعیه سازمان قضایی نیروهای مسلح ادامه می‌دهد: «در این اثناء عده‌ای افراد متفرقه و غیرمسؤول وارد کوی دانشگاه شده و با اغتشاشگران درگیر و متأسفانه بعضی از آنان وارد خوابگاه های دانشجویی شده و تعدادی از دانشجویان را مورد ضرب و شتم قرار می دهند و به اموال عمومی و خوابگاه های کوی و لوازم شخصی دانشجویان خسارت وارد می‌آورند.»

در ادامه اطلاعیه از «تحقیقات» جامعی» در مورد کوی دانشگاه و حمله به «مجتمع سبحان» سخن گفته شده است. سازمان قضایی نیروهای مسلح مدعی است که بیش از ۶۰ نفر را در این پرونده «تحت تعقیب قضایی» قرار داده که ۳۳ نفر از آنان مجرم شناخته شده و مابقی برای‌شان قرار منع پیگرد صادر شده است. بر اساس این اطلاعیه تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

در اطلاعیه مذکور نام و سمت هیچ‌کدام از متهمان و مجرمان اعلام نشده است. این موارد در حالی بیان می‌شود که بر اساس فیلم پخش شده از شبکه خبری بی‌بی‌سی فارسی نیروهای انتظامی به ضرب و شتم دانشجویان پرداخته بودند. این فیلم را اسماعیل احمدی‌مقدم، فرمانده ناجا تایید کرد.

محمد کامرانی، محسن روح‌الامینی و امیر جوادی‌فر سه تن از کسانی هستند که در بازداشتگاه کهریزک بر اثر شکنجه جان خود را از دست دادند.

0 نظرات

ارسال یک نظر