اعدام ها را در ایران متوقف کنید

وبلاگ نویسان علیه اعدام موج جدید اعدام ها پس از انتخابات را محکوم میکند و جامعه جهانی را به اقدام برای نجات جان زندانیان در ایران فرامیخواند.

پیش شرط هر مذاکره ای با دولت جمهوری اسلامی ایران باید آزادی زندانیان سیاسی و لغو همه احکام اعدام باشد

شمارش اعدام ها

پنجمین گزارش "سازمان حقوق بشر ایران" با ذکر دستکم ۵۸۰ مورد اعدام در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. طبق این گزارش، ۶۰ درصد اعدام‌ها در ملاءعام انجام شده‌اند و در بیش از ۱۵ زندان ایران اعدام‌های اعلام نشده و مخفی صورت گرفته‌اند.

یک نفر در شهرستان سراب در ملاء عام به دار آویخته شد

ارسال شده توسط ,وبلاگ نویسان علیه اعدام | ۱۶:۴۱ | 0 نظرات »


حقوق بشر ایران، ۲۰ خرداد ۱۳۸۹: بنا به گزارشهای رسیده دیروز چهارشنبه ۱۹ خرداد ماه یک نفر در شهرستان سراب (آذربایجان شرقی) در ملاء عام به دار آویخته شد. به گزارش خبرگزاری ایرنا، این فرد به نام به اتهام قتل با استفاده از یک قبضه کلاشنیکف به اعدام محکوم شده بود و این حکم روز گذشته در میدان چمران شهرستان سراب در نزدیکی تبریز اجرا شد.
با اعدام دیروز تعداد اعدامها در چهار روز گذشته به ۲۰ نفر رسید.
سازمان حقوق بشر ایران روز سه شنبه گذشته از سازمان ملل خواست تا یک گزارشگر ویژه فوری به ایران اعزام کنند. سازمان حقوق بشر ایران همچنین از کشورهائی که با ایران روابط اقتصادی و دیپلماتیک دارند خواست تا در قبال این اعدامها واکنش شدید نشان داده و از تمام توان خود برای جلوگیری از اعدام های بیشتر استفاده کنند.
وزیر امور خارجه نروژ ، یوناس گارستوره، صبح چهارشنبه نوزدهم خرداد در تماسی تلفنی با منوچهر متکی، نسبت به اعدام‌ها در ایران اعتراض کرد.
یوناس گارستوره در گفت‌وگویی که با خبرگزاری نروژ داشت درباره تماس تلفنی خود با منوچهر متکی‌، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: «من در این تماس اعلام کردم، بسیار غم‌انگیز است که کشوری با فرهنگی غنی مانند ایران در جهان با چنین مجازات وحشیانه‌ای شناخته شود».
مرتبط بخوانید: وزیر امور خارجه نروژ به دولت ایران به خاطر اعدام‌ها اعتراض کرد

0 نظرات

ارسال یک نظر