اعدام ها را در ایران متوقف کنید

وبلاگ نویسان علیه اعدام موج جدید اعدام ها پس از انتخابات را محکوم میکند و جامعه جهانی را به اقدام برای نجات جان زندانیان در ایران فرامیخواند.

پیش شرط هر مذاکره ای با دولت جمهوری اسلامی ایران باید آزادی زندانیان سیاسی و لغو همه احکام اعدام باشد

شمارش اعدام ها

پنجمین گزارش "سازمان حقوق بشر ایران" با ذکر دستکم ۵۸۰ مورد اعدام در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. طبق این گزارش، ۶۰ درصد اعدام‌ها در ملاءعام انجام شده‌اند و در بیش از ۱۵ زندان ایران اعدام‌های اعلام نشده و مخفی صورت گرفته‌اند.

پنج شهروند دیگر به دار آویخته شدند

ارسال شده توسط ,وبلاگ نویسان علیه اعدام | ۱۶:۰۵ | 0 نظرات »



خبرگزاری هرانا - تنها یک روز پس از اعدام 13 نفر در زندان قزل حصار کرج، پنج نفر دیگر صبح روز سه شنبه 17 خردادماه، به دار آویخته شدند.

سایت حقوق بشر ایران به نقل از روزنامه ی دولتی ایران گزارش می دهد که صبح سه شنبه پنج نفر به اتهام آدم‌ربايي، آزار و اذيت و قاچاق مواد مخدر در زندان به دار آویخته شدند. این روزنامه اشاره ای به مکان اعدام ها نکرد اما گمان می رود که این افراد در یکی از زندان های تهران اعدام شده باشند.

نخستين اعدامي، مرد 33 ساله‌اي بود که به اتهام "آدم ربائی و اذیت و آزار یک پسر جوان" به اعدام محکوم شده بود. نفر دوم جوان 21 ساله به اتهام "ربودن و اذیت و آزار یک دختر 22 ساله با عقب افتادگی ذهنی"، نفرهای سوم و چهارم به اتهام "اذیت و آزار یک زن" به اعدام محکوم شده بودند. این گزارش توضیح بیشتری در مورد هویت این چهار نفر نداد. نفر پنجم که امروز اعدام شد فردی بود به نام مسعود (۳۳) که به اتهام حمل، نگهداري و در معرض فروش قرار دادن مواد مخدر در دادگاه انقلاب محاكمه و به اعدام محكوم شده بود.

هیچ یک از این اتهامات توسط منابع مستقل تائید نشده اند.

با این پنج نفر تعداد اعدام ها در سه روز گذشته به 19 نفر رسید و انتظار می رود که با نزدیک شدن به سالگرد آغاز اعتراض های ضد حکومتی 22 خرداد تعداد اعدام ها باز هم افزایش یابد.

0 نظرات

ارسال یک نظر